tisdag 30 augusti 2011

Dagens fönster ...

Länk
Hej!

Här kommer två fönster från Halmens Hus i Bengtsfors.

Förr-förra helgen när vi hade släktträff i landskapet Dalsland så hälsade vi på där.

Verkligen värt ett besök!



Vacker utsikt, en härlig butik där man får svårt att motstå att köpa både det ena och andra.

En fin utställning om halm och dess historia.

Ett fint café och vackra Gammelgården några trappsteg högre upp på Majberget.

Ett utflyktsmål om något och värt många omvägar om jag får föreslå.

Där fångade jag de här fönsterbilderna.

Här kommer de!

Från mig :-))

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så många fina ställen det finns som man inte hade en aning om!ellem

SoF sa...

Jag kan bara instämma i det som Turtlan/fönsterfångerskan skriver.

Av ren tur och tillfällighet hittade jag/vi dit och utsikten där är helt vidunderlig.

Det var lätt att missa Halmens hus-skylten när man kom farande och att det där också fanns denna utsiktsplats tror jag inte att det upplystes om - i alla fall inte då för några år sedan.

Där borde ju stå en JÄTTEskylt så man inte missar det. :)

Å fina bilder blev det också.

Glada morgonhälsningar!

Elisabet. sa...

ellem och SoF: just så är det!

Hur väl minns jag inte den lilla skylten till Kvarnsjöns Camping i Jämtland?

Vi kom och körde och tvärstannade och valde den där slingriga vägen och tänkte .., vad är nu detta för camping?

Det visade sig att lilla Kvarnsjöns camping ju var Paradiset!!!

Steel City Anna sa...

Väldigt vackra fönster och fin affär.

Cecilia N sa...

Har inte varit där, men jag kan tänka mig att om man googlar på nåt för att man är på väg att turista där, då hamnar man på den här bloggen!

Speciellt om man också vill ha med ordet underbart eller fantastiskt! ;-)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, visst är den! Den skulle jag gärna besöka!

Cecilia N: ,-))))

Turtlan sa...

Utsikten är fantastisk!
Man får knata uppför och bli lite lagom flåsig men det är mer än värt besväret.

SoF har så rätt att det är inte så mycket till skylt men det roliga var att vår guide pratade med min farbror om det är de skulle vilja ha sen sådan nere vid avtagsvägen.

För oss är det ett perfekt fika stopp när man kör från Sola stan till norra Västkusten från Sola stan. Ungefär halvvägs.

Hoppas fler hittar dit både för utsikten och för butiken. Som sagt, värt e omväg!

Elisabet: Så glad man blir som fotograf över att läsare uppskattar de fönster Du lägger ut!

Elisabet. sa...

Turtlan: men utan alla er fönsterfångare vore den här sidan slätt intet! Ni är UNDERBARA!!!