lördag 3 september 2011

I-landsproblem ...



Hos Aftonbladet ser jag rubriken som handlar om eländig kalkonuppfödning.

Alltså vill jag läsa mera .. men då tjoppar annonsen från e-darling upp.

Det är "Louise" som tycker att det är lajbans att jag är online.

Och hon tycker att det vore "jätteroligt" att lära känna mig.

Jo, jo.

I ett försök att befria mig från annonsen, klickar jag på x:et uppe till höger.



Ja, då hamnar jag så långt bort från kalkonartikeln som möjligt, nu är det enbart kontaktannonsföretaget som är i bild.

Vad händer då?

Jo, jag skippar kalkonläsandet.

Och journalisten som ägnat tid åt reportaget, missar en läsare.

3 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Det där tycker jag också är så dumt. Störande reklam, är det verkligen.

Micke sa...

Jag ser aldrig nått sånt där, inga saker som ploppar upp och så. Använder Firefox och ett plugin vid namn Ad-Block.

anna of sweden sa...

Väldigt irriterande!