onsdag 31 augusti 2011

I postlådan ...


Men en sak förstår jag inte .., varför låter man inte en vitklädd bagare hålla i brödet?
Då skulle kontrasten kläderna/det vackra brödet ha blivit så mycket sinnligare!

Tänk, så glad man blir över Vanlig Post.

Och igår var det nästan bingo när jag öppnade locket till postlådan!

Där fanns ett vykort från min hufvudstadssemestrande storasyster och med hennes omisskännliga handstil som berättar om en båttur runt Brunnsviken och "fantastiskt väder och trevligt sällskap" och promenader i Humlegården.

Och där är ett litet, litet kort som får mig att smajla.

Ååå, från Ystad och fru Grå och med bild från bageriet Söderberg & Sara!



Och där är ännu en hälsning från Ystad, nu förpackat i ett litet större kuvert och med uppmaning att jag ska öppna brevet försiktigt.



Ahaaaa ..., en bild på naturens finurlighet! tänker jag smajlande.

Och jag tänker att Vanlig Post = glädje!








3 kommentarer:

mossfolk sa...

Oj, tre kort på en dag var verkligen inte dåligt!

Steel City Anna sa...

Akta dej så inte google anmäler dej för morotsporr :)

Elisabet. sa...

mossfolk: nej, det hör sannerligen inte till vanligheterna ,-)

steel city anna: jag får väl censurera bilden kanske ,-) Och skyller på Solbritt.