söndag 28 augusti 2011

Här och Nu ....


På arbetsbänken i köket: ett gårdsäpple (det är pv som tycker om äpplen ...), en citron (den vackraste frukt jag vet och används alltid till te) och en gul paprika.


I vardagsrummet har en trött hundvalp krupit ihop i soffan Ektorp och i loppisfåtöljen sitter en pensionatsvärd och studerar morgontidningen.

(Jo, jo. Han vill förstås höja sitt resultat i nästa veckas nutidstest ,-)

Friidrotts-VM på tv.


På golvet, en bit ifrån den läsande pv, ligger pElle och sover på en ytterst provisorisk bädd, egentligen ämnad till harry.

"Åååå, men den är ju som gjord för mig!" tycks pElle tänka.

Just så är det.

Ingen mat är sååå god som harrys Royal Canin ..,. tycker pElle.

Och tvärtom.

snart vi lämnar köket, är harry framme och norpar sig lite kattmat.

Vän Av Ordning kommer nu att säga att detta är förfärligt ohälsosamt för såväl katter som hundar, och det är det säkert, men så fungerar det här just nu.

Jag brukar tänka på det allmänna världsläget eller på dom svältande barnen i Somalia .., och då blir det här med vem som äter vad, ja, det blir en bagatell i det stora hela.


I köket.

Avocadoplantan som varit hängig och allmänt risig mest hela sommaren, skjuter nu skott!

Det ser lustigt ut.

Plantan består till största delen av en ranglig stam på minst en halvmeter, ja, om inte mera, och så den lilla kvasten längst uppe.


Och på ett stort matbord ligger GP och väntar.

När jag slår upp sidan 8 och 9 är det inte långt ifrån att jag hajar till.

Den unge mannen på bilden, han som heter Gustav och är 26 år, påminner alldeles omåttligt om Anders, och bara detta att titta på bilden ... fyller mig med inutivärme!

Mammavärme.


Och tänka sig .., regnandet har äntligen tagit paus!



3 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag har ju inte kommit till skott och köpt någon ny soffa ÄNNU!!!

Men det kanske får bli en Ektorp. En liten favorit.

Från Omväxlande väder i Sola stan och Hej från Friidrottstittaren.

Elisabet. sa...

Turtlan: och jag borde plocka av överdraget på soffan och lämna in det till kemtvätt .. men kommer aldrig till skott ...-(

Ulrika sa...

Äh, så länge var och en mår bra spelar det väl ingen roll vad de äter.
(Bara göm undan all choklad noga. Lisas vovve vara nära att dö för inte så länge sen, efter att ha käkat upp choklad han kom åt. :( )

Stackars Harry, han törs väl inte lägga sig på den bädden när pElle bestämt sig för den. :-D