fredag 2 september 2011

Enkät som jag norpade från Suziluz.

Brukar du komma i tid?
Absolut. Oftast före också.

Har du bra kondition?
Nej, det tror jag inte. Men jag promenerar ofta och ganska långt.

När blev du fotad senast?
Det är inte ofta det. Kanske hos linda i Svedala, med order att inte lägga ut bilderna på bloggen.

Hur känner du dig nu?
Tacksam över att solen visar sig just nu. Och att vi ska köra till Ugglarp och fira pv, dvs, äta ute tillsammans med Hilda och Patrik.

Vanligaste färg på dina kläder?
Vitt, rosa, lila. Svart.

Kan du laga mat?
Ja, men jag är inte intresserad av matlagning. Däremot av mat-ätning.

Vad pluggar du?
Ingenting. Jo, förresten! Jag har surfat runt på www.posten.se och läst om företagspaket.

Blir du bra på kort?
Nej, verkligen inte.

När och varför grät du senast?
Det var nånting på tv ..., och kanske att jag inte grät, men jag svalde nog flera gånger. Jo, det var det där programmet om barn med cancer.

Var det pinsamt att svara på det?
Nej, inte det minsta.

Hade du en bra kväll igår?
Igårkväll arbetade jag till kvart över sju och kom hem vid halv åtta. Totalt stendöd. Pv bjöd på himmelskt god middag, så ..., jo, den var bra. Dessutom visste jag ju att idag skulle jag vara ledig.

Din favoritdryck på morgonen:
Kaffe. Fast allra godast är vanligt kranvatten. Utan kolsyra.

Är du nyttig?
Det tror jag inte att man kan påstå. Å andra sidan är jag väl inte direkt onyttig heller. Jag röker inte och dricker sällan alkohol, förutom något glas vin till maten. Äter sällan godis, men desto mera av annat ...

Har du någonsin haft något jobb?
Jo, sen jag var sjutton år .., frånsett några år hemma med barn.

Är du blyg?
På badstranden - ja -, men inte för övrigt. Ja, kanske lite. Men inte blyg för att träffa människor eller att hålla tal och sånt.

Vilken tid gick du upp idag?
Halv sju. Vaknar vid fem. Senast.

Vilket tv-spel är ditt favoritspel?
Eftersom jag inte spelar, så ... inget alls.

Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Tre glas vin. Eller några snapsar. Tar jag allt detta tillsammans, får jag nog gå och lägga mig och blunda. Men berusad, nej, det har jag inte varit på evigheters evighet.

Jag sover:
I sängen. Alltid på sidan.

Vad sade du senast?
"Nä, det glömde jag!" (pv frågade om jag hade köpt hem toalettpapper ,.-)

Var du på festival i somras?
Icke, sa Nicke.

Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Möjligen min störstasyster.

Vad skulle du behöva nu?

Tre veckor kring Medelhavet. Eller två.

Har du snygga skor?
Absolut inte! Jag går i sandaler tills frosten kommer.

Vad var det första du sade i morse?
"Men lilla harry, när hoppade du upp och lade dig här ...!"

Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja.

Har någon annan sovit i din säng i natt?
Nej. Men intill mig, i sin säng. Och pElle sov alldeles, alldeles vid mitt huvud.

Har du körkort?
Ja, jag tog - som så många andra hemma i Västerbotten -, körkort när jag var arton år. Att klara körkortet på en gång - det var nog ett av mitt livs största glädje-ögonblick! Jag minns exakt känslan av eufori .. ja, jag sprang och hoppade och skuttade längs Bångvägen i Lycksele!

Är du ensam nu?
Nej, här är pv, pElle och harry. sigge nilsson är ute på vift.

Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Veckan är snart slut, men jag såg nog mest fram emot just idag. Och inte att förglömma: fotbollen ikväll: Ungern - Sverige! Hjälp, så spännande!

Och Suziluz, som jag norpade enkäten hos, hon finns här.

4 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Jag snor den genast. Älskar enkäter :) Jag hade aldrig tänkt mej dej i rosa kläder. Spännande :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: när jag tänker efter har jag nog ingenting i rosa, förutom halsdukar och schalar ,-)

mossfolk sa...

Ja, jag norpar den nog också. Fast inte förrän i morgon, för nu är jag på tok för trött :)

Kul att läsa sådana här ibland tycker jag.

Jessica sa...

Hej!
Tycker det är så roligt att läsa din blogg och att du är från mina hemtrakter :). Bångvägen, där har man varit många gånger.

"Lånar" enkäten :)