torsdag 1 september 2011

Tröstebild ...


Efter den senaste tidens rent av omåttliga regnande och gråväder, känns den här bilden som .., ja, mer än lovligt ljuvlig!

Och sommarkänslan kommer susande rakt in i kroppen och själen .., ljudet av en promenad på en grusväg .., det där torra, när det är varmt och soligt ute!

Och doften av havet intill .., och kanske syrsor som spelar och kanske lärkor och svalor?

Och man vill slå sig ner där borta till höger på bilden och ta fram kaffetermos och mackor och sitta där med uppdragna knän och bara titta ut över allt det blå!

Hade det inte varit nåt ..., så säg?

Bilden är från Jordhamn, just på Öland.

Man kanske skulle boka en stuga?

Och hur glad blir man inte när man, som här, ser texten "husdjur är välkomna"?

Micke från Örnsköldsvik tog bilden - det glömde jag kanske att säga -?

Och mer om Jordhamn hittar ni här.

(Ja, egentligen var det ju tänkt som en fönsterbild .., men det glömde jag bort i glädjen över allt som bilden gav mig. Nåja, ett vackert fönster finns där också, men det har ni förstås redan upptäckt ..).

4 kommentarer:

SoF sa...

Direkt gissade jag på Gotland, men förstår nu att det finns lika himmelska platser på Öland.

För bilden hittar jag inga superlativ - kan man få tag på nya någonstans? ;)

Solskenshälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: ja, jag gissade också på Gotland! Nu ska jag försöka övertala pv att vi kan ta en vårvecka på Öland ..., eller i alla fall en weekend ,-)

Micke sa...

Åhå.. det blev bara en Sommar-Ölands-längt-bild av det fönstret :)

Mer foton från den dagen fotot togs:
http://www.kludd.se/wp/2011/07/11/oland-nastan-runt/

(på bild 16 ser man huset/fönstret i bakgrunden)

Elisabet. sa...

Micke: det var minsann tänkt som en fönsterbild, men jag kom av och började längta ,-)