söndag 28 augusti 2011


Inte Irene, men möjligen Maj-Britt ....

Ett sådant förfärligt regnande och blåsande som vi har haft i natt, var det länge sedan jag upplevde.

Blomkrukor har dråsat i golvet (jag förstår det inte ..., det måste vara fönstret ut till den inglasade altanen ...) och såväl hund som katter v ä g r a r att gå ut.

Till slut fick jag svepa in mig i ett badlakan, koppla harry och mer eller mindre tvinga honom ut på gräsmattan.

Aldrig har jag sett honom pinka snabbare.

Och nu är klockan snart sex på morgonen och det regnar fortfarande något kopiöst och jag är evigt tacksam att jag är fri och slipper köra moppe till jobbet.

2 kommentarer:

Mian sa...

Här har det spöregnat hela natten, men nu verkar det faktisk redan att vara i avtagande.
Utmärkt! för då kan man åka ut och leta sländor igen - he he ;-)

Kanske kan vi fresta med insektssafari någon gång framöver?

Elisabet. sa...

Mian: hahaha .., ja, vi ska gå på långprommis med harry, när friidrotten tar paus ...