söndag 9 november 2014

Det bästa för Monet i Frankrike ...


Det bästa ...., i veckan pågår ännu.

För första gången på sex år gör vi en riktig helgutflykt som ett led i födelsedagsfirandet, till ett önskat resmål. Aix enProvence, bara en timme från vår sydfranska by.
Vilken underbar stad!
Universitetsstad med mängder med roliga ungdomar.

Fantastiska gränder, en underbar storgata, som en mini Champs Elysees, brasserier överallt, musik i varje hörn. Och jag fick min jubilar-födelsedagspresent, en systemkamera i kompaktformat, här kallar man dem "hybrides". Återstår att lära sig ny teknik!

Och så här roligt bor vi mitt i centrum. Badkar med sextonhundratalshare.
Och, bilderna är tagna med Ipad som verkligen inte klarar den här sortens ljusförhållanden.
Det lär bli ändring! Riktigt bortskämd och sååå firad känner jag mig av alla jag känner. 
Inte pga presenter men att bli ihågkommen.
Varmt i själen blir det då!

Hälsningar Monet.

Inga kommentarer: