fredag 14 november 2014

November ...


Harry och jag själv på promenad, helt åt andra hållet, på andra sidan kustvägen.
Havet bakom oss, utom synhåll.

Här är det lä.

Två skott hörs från skogen ..., någons liv kanske tog slut just där och då?

Det stora hönseriet byggs ut, men där ska jag inte köpa ägg .., där är det mer på traditionellt vis och jag tänker att nä, jag ska köra till Ullarp som vanligt, där åtminstonen hönsen verkar trivas.


Om två veckor är det första advent.
Fortfarande ser det ut så här i slänten, nära vägen.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Tycker du gör så rätt där, med äggen menar jag. Hönsen i Ullarp mår nog bra mycket bättre.

Själv drömmer jag om egna höns. Kanske nästa år, vi får se.

Elisabet. sa...

Ulrika: att ha höns är det absolut roligaste som finns, roligare än att ha hund eller katt, tycker jag. Pv vill gärna ha, men jag har haft och säger nej. Det drog till sig en hel del råttor (inte möss, RÅTTOR, stora råttor) och nej, det var hemskt den biten. Men hade jag bott ännu mera på landet, så där så vi hade kunnat ha dem lite en bit ifrån och en tupp som kunde gala utan att reta grannarna, då ...,-)

Ulrika sa...

En kompis till mig har höns och bor lika nära inpå grannar som ni (ännu mer, t.o.m.) och de har tuppar. Men jag tror att de mörklägger så att de inte gal tidigt på morgonen. :-)

Vi har bara några få grannar, i övrigt är det gammalt hyttområde och några företag och en tennisbana.

Problem med råttor har kompisen aldrig ens nämnt, så det behöver nog inte vara så att det alltid blir så.

Elisabet. sa...

Vi fick råttor på besök som var så stora att dom sprang in i hönshuset, puttade omkull hönorna som skrek och kacklade och sen kom råttan ut med ett ägg i munnen! Exet sköt dem med hagelbössan. Råttorna.

Ulrika sa...

Haha. =) Låter inte så himla kul, nä...

Elisabet. sa...

Ps. Ulrika, jag kan be att Leina berättar vad som hände när vi skaffade tupp ,-) Hon hotade med Coq au Vin .....! Nej, skaffa ni höns, det är så himla roligt!! Ds.