lördag 15 november 2014

Det bästa för Turtlan i  Karlstad ...


Så här skriver rara Turtlan på Instagram:
"Ack så trevligt vi har. Alltså helkul. 
Viken mat. Å vin. Å snart dessert. Å vänner så kära."


"Dessert i en burk. Ljuvligt underbara pannacotta. Ljuvligt, säger jag igen. Här har du
mitt bästa elisabetihalland. Dessert i en burk alltså :-))"


// Elisabet skriver: och jag blev så varm i hjärtat av Turtlans pannacottaglädje .., inte bara den här utekvällen med vännerna, men också uppbrottet från lägenheten på Ölmegatan .., flytten till det fina huset tillsammans med M .., ett helt nytt liv ..., och jag tycker att den här rara värmländskan verkar så innerligt lycklig och tillfreds med tillvaron!  Och precis som med bland annat mossfolk och ulrika .., så har man fått vara med på livsresan under flera års tid .., åtta, nio år, kanske ..., ja, det är härligt det här blogglivet!

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja du Elisabet, jag nyper mig i armen då och då. Jag tyckte väl om min lägenhet men var rätt trött på den. Så det är ett sånt lyft byta från 50m2 till ljusa 130 m2. Slippa tre trappor utan hiss är rena lyxen.

Vilket härligt inlägg du har gjort. Vi hade så kul igår och serverades underbar mat.

Kram på dig!

Elisabet. sa...

Turtlan: om jag kunde fixa hjärtan här, så skulle jag göra det :)

mossfolk sa...

Ja åtta och ett halvt år har jag befunnit mig på blogger. Många bloggare har försvunnit, men det är himla kul att det finns några kvar också... Madamen i landet Halland till exempel :)

Turtlan sa...

För min del ungefär 7 1/2 år. Det går liksom inte att sluta.