söndag 9 november 2014

Så här ser det ut och vilka är vinnarna ...?


Såja, nu är dragningen överstökad och pv slår sig ned vid pianot.
Idag är det körövning med Kammarkören i stan - inför advent - och han nynnar på den här melodin och jag tycker hela tiden att det låter falskt.

"Det är för att du inte fattar att jag inte sjunger melodistämman!" säger sångaren puttrigt.


Vi var sexton från början (egentligen sjutton, jag hade råkat lägga i en lapp för mycket och det var pv:s, pinsamt, men den åkte ut) och nu är det bara fjorton kvar.


Handstickade tumvantar från Ulrika är förstapriset.
"Hämta mina Vasaloppsvantar, så kan vi illustrera vinsten med dem!" säger pv.


Tröstpriset .., vem ska få veckla ut raden av lucior, tro ...?



Oj, det visar sig att jag har hållit i I-paden på höjden .., ja, ja.

Stort grattis till Turtlan som ska få varma och fina tumvantar - handstickade - av Ulrika, och grattis även till Eva på Frösön; till henne kommer raden av fina lucior!

8 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men jisses så roligt! Jag tycker att "dragspelet" är jättefint. Tusen tack.

Elisabet. sa...

Eva på Frösön: luciorna postades idag! Tack som delade med dig.

Turtlan sa...

Nu svimmade jag nästan av glädje. Jag satt härvoch njöt av lilla filmen och så drog PV en lott och sa Värmland. Men oj det är nog jag det :-) Å det var det ju!

Så väldans glad jag blev!!!

Lyxvinst utan tvekan.

Storlek? Hur säger man då? Har jag åtta måntro, eller...?

Ulrika, en rad kommer snart!

Tack o tack och jättetack!

gunnar i vaplan sa...

Tack för spänningen ochgrattis till vinnarna.
Jag får tydligen fortsätta att frysa om händerna.

Tankevågor sa...

Ha ha....vem är "Tankevågor" !?! Ja han har fullt upp käre PV att ha koll på alla.

Grattis till vinnarna! Håller med Eva om dragspelet! Såååå fint! :-)

Vi tackar som vanligt för den underhållande filmen! Hälsa PV att det får gärna bli en långfilm som han befarade att det skulle bli.

mossfolk sa...

Grattis till vinnarna! Och tack för ännu en underhållande filmsnutt. Det var spänning på hög nivå och jag sitter här och gissar högt när pv säger varifrån vinnaren här :)

Elisabet. sa...

Turtlan: så roligt! Du får visa oss vantarna när dom väl kommer! Och tack igen Ulrika.

gunnar i vaplan: du får avstå nån pizza, så ska du se att du kan skaffa dig fina vantar :)

Tankevågor: ja, det var ju rent skämmigt, men så har han fått lite uppläxning också ,-)

mossfolk: kan vi nu hoppas på att du har varit med om det bästa igen .-)

Ulrika sa...

Turtlan - maila mig på ukorkala@gmail.com så löser vi det med mått osv. :-)