måndag 10 november 2014

Tionde november ....


Tiden bara rusar iväg!
Snart bara en månad kvar till Lucia!
Pv har fullt upp - inte bara med skolan - utan även med körövningar .., det är Kammarkören och Västanvind och aldrig är han så sprallglad som när han kommer hem efter flera timmars sjungande.

I timmar kan han sitta vid pianot och sjunga och traggla och mellan varven hör jag honom säga "aj, aj, aj ., här var det många sänkningar!" och så tas allt om från början.

Kammarkören har konsert den 1:a advent i Nicoalikyrkan, den mitt i stan, vid torget, men då arbetar jag som vanligt.

Och idag gråmulet, men milt.
Nästan vindstilla.



Går längs stranden ..., förundras över att såväl stengubben som labyrinten finns kvar.




Nån har spelat luffarschack.




Nån har gjort en ring av vackra stenar.

Och sanden skiftar i färg .., från vitt, till rostfärgat och brunt!
Mängder med tång ligger på stranden .., och ilandflutna plastpåsar, rep, mjölkförpackningar och en lastpall.

På väg hem hör jag en fågel kvittra så otroligt vackert.
Nu ska jag leta upp och se om det är Gärdsmygen eller Rödhaken.

Jo, jag tror att det är den förstnämnda.


2 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Kanske går det bra att byta pass? Vem vet.

Elisabet. sa...

Andra året i Hjo: kanske .., men jag förlorar mycket på det bytet ...