söndag 9 november 2014

Ulrikas utmaning, dag 8.


Dagens tema är rund.

Jag tycker verkligen om det som är runt.
På fönsterbrädan märks det tydligt.

En halvrund lampa .., en rund sten .., en rund vas som är pv:s och som jag tycker så mycket om .., en rundmagad katt .., och längst till vänster en rund ytterkruka inköpt på hemslöjdsutställningen i Vormsele för säkert trettio år sedan.



En sommarkväll för tio år sedan .., ett annat liv .., en bänk i Helsingborg och där kommer en god vän till den lurvige och slår sig ner.

Mannen är trevlig, det är inte det, men han tittar länge på mig och säger sen .., "det är ju helt otroligt så runt ditt ansikte är, alltså själva ansiktsformen!"

Det lät inte direkt som en komplimang.

Efter den kvällen tänker jag ofta på det där.

Och när jag tittar på den här bilden, kan jag ju se att det stämmer.

// Till Ulrikas utmaning kommer du via den här länken.


Inga kommentarer: