tisdag 6 februari 2018

Cruella om parfym och dofter ...



Jag är förtjust i dofter med citrus och sandelträ, lite lätt kryddiga.
Sådana som ofta kan användas av både damer och herrar. White tea från Bulgari är en sådan.


Sugi som är ett samarbete mellan Commes de Garcons och någon parfymfirma är en annan.



Under många år använde jag L'Eau d'Issey.
Light Blue från Dolce & Gabbana gillar jag på sommaren av nostalgiska skäl.



Och så den som avviker från de andra, en tung och pudrig vaniljdoft: Roma från Laura Biagiotti.
Jag använder dem lite olika beroende på tid på dagen och dagsform och kläder/stil och smink.
Det är en del av utstyrseln helt enkelt.
Ofta går jag utan doft också.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Gud, så roligt! Jag ska ta med era kommentarer och testa dom här parfymerna när det blir möjligt. Det ska bli såå spännande.

cruella sa...

Det var ett roligt inlägg!