onsdag 7 februari 2018

Min australiensyster om parfym ....


När jag var yngre använde jag alltid någon form av eau de toilette men numera blir det
bara ibland när jag går bort nånstans.  Madame Rochas var länge en favorit plus en annan
scent ur Rochas sortiment, men jag kommer inte ihåg namnet.  



En farfym som heter Opium får jag alltid huvudvärk av.  


Den enda jag använt under de senaste 20-25 åren är Chloe.
Anna (AP) sa alltid -  Oh, vad du luktar gott - när jag hade den på mig.   
Men det skall vara Chloe original som är bärnstensfärgad och inte den andra ofärgade, som jag inte alls gillar

Ha,  nu kom jag plötsligt på vad den andra Rochas hette -  Fete.

(Elisabet skriver: men den sistnämnda hittar jag ingen bild på .., däremot en som heter Femme)

Lite senare: jodå, hon hade förstås rätt! Fete försvann ur produktionen för trettio år sedan, skriver hon och den tyckte hon inte om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Chloe - min älsklingsparfym. Finns den kvar tro?
Numera använder jag sällan parfym och det kanske är dags att inhandla en flaska dofta gott. ;-) Om inte annat så för att jag själv kan få sniffa på min egen doft av Chloe.