söndag 4 februari 2018

En sak som är det bästa för mig ...


Ja, som kassörska är det här en riktig solskenshistoria och den kommer från Värmland.

Det handlar om madame sköldpadda i Värmland som fått ett sms från sin mamma; hon som en gång hade samma yrke som jag själv; dvs, kassörska.
Jo, det händer ibland att man får vara med om sånt som det berättas om, men inte ofta.
Och hur glad blir man inte?!

Så här lyder sms:et från Turtlans mamma:

”Två promenader idag. Var till Coop  köpte ett par blommor och lite andra grejor - mat bl annat skinka. Skinkpaketet hade ramlat under korgen på rullatorn. Såg inte det med det samma. När jag kom hem och kollade kvittot så hade jag inte betalat skinkan. På telefon och ringde Coop. De skrattade och tyckte jag var ärlig. Du kan betala nästa gång du handlar !!!  Kunde inte hålla mig -  ut igen - ner och förklarade för kassörskan hur det gått till och hur det kändes - jobbat där i 16 år. Aldrig varit oärlig. Fick en kram  !! Nu kan jag äta skinkan och må gott. Vilket äventyr. !!  Kram”

Ååå, så jag älskar ärliga människor! hälsar Elisabet.

1 kommentar:

Turtlan sa...

Ja igenkänningsfaktorn är hög gissar jag :-)
Damen kan sällan bida sin tid så förvånar mig inte alls att hon ilade tillbaka.

Kram o tack på dig!