lördag 10 januari 2009

Igenkänning ....

Kvinnan är i 40-årsåldern och står intill sin man som är i färd med att lägga varorna på kassabandet.

"Nej, nu gör du fel .., du ska lägga dem med streckkoden mot dig .., näää, nu blir det fel .. så här, du måste lära dig .,. det är ju hemskt att du inte kan!" säger kvinnan till sin man.

Och så går hon på andra sidan och tar emot varorna och packar prydligt i kassarna.

Dom är av tyg, förstås.

Varorna kommer lite hipp som happ och så värst noga med streckkoden är det inte.

Jag tänker att mannen nog är en lillebror som har fått tillräckligt av uppläxning i sina dagar.

Och så säger kvinnan att han ska ta det tunga först.

"Så där, ja ...".

"Du är lärare, va ...?" säger jag till kvinnan.

"Jaa! Men hur kunde du veta .., ja, jag är småskollärare?!!" utbrister hon häpet.

Just det, ja.

Och så ler jag lite för mig själv.

Det gör hennes man också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag som är dotter till en lärare och gift med en annan ler också, och tänker att "men det är ju hemskt att du inte kan", det säger hon nog inte i skolan, det sparar hon tills hon kommer hem.

Just det skulle man kunna skriva ett helt blogginlägg om...