fredag 9 januari 2009

Och jag som trodde att dom var så lyckliga ..



Mannen har hittat en annan kvinna; en som han tycker passar honom mycket bättre.

Nu kommer hans före detta hustru och handlar och hamnar i min kassa.

Och jag får veta att hon snart ska flytta från huset till en trerumslägenhet och allt är förstås annorlunda.

"Men det blir nog bra ...?" säger hon.

Blicken säger nånting helt annat.

Långt efteråt tänker jag att det finns ett enda ord som beskriver hennes uppsyn.

"Vingklippt".

Just så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Avundas inte din grannes lycka, för du vet inte hans hemliga sorg.", eller nåt sånt, stod det i en ordspråksbok jag bläddrade i en gång. Det har fastnat och jag tänker på det ofta.
Det är så lite man vet, egentligen.

Vonkis sa...

Huvva, vad sånt där är sorgligt, att det inte hjälper hur mycket man själv älskar för den andra måste ju älska tillbaka också...

Evas blogg sa...

Ja nog skulle jag känna mig vingklippt om maken kom hem och berättade att han hade träffat någon annan.

Christina sa...

Mycket bra bildillustration till den här sorgliga posten.