lördag 10 januari 2009

Om ett äventyr ...


Havet finns förstås nära Lissabon också.
Det här havet hittar man i landet Halland.

"Vi går i regnet genom gatorna i närheten av hotellet. Målet är
Velho Páteo de Sant`Ana, en restaurang som har uppträdanden av Fado sångare.

Det är mera än kvällens mål, det är för min del hela resans höjdpunkt.

Jag hörde en låt på bilradion en gång när jag åkte från Moskosel till Arvidsjaur och den talade direkt till mitt hjärta. Jag skrev upp artistens namn och började lyssna mer till musikstilen."

Så skriver Jom som har varit på resande fot, tillsammans med sin äkta hälft.

Läs om målet för hans resa .., och läs och smajla åt hans frus härliga kommentar om modern konst ...!

1 kommentar:

Jom Manilat sa...

Tack för den eminenta promotion du gör för min enkla blogg.
Jag har glömt ordet som din bloggvän hade för detta arbete, men det fungerar, det kan jag berätta!
Jom