lördag 10 januari 2009

Ojojojdå ....


Nej, mina läppar äro förseglade.
Icke, att jag säger hans namn.

Jag känner en man som med fasa i rösten meddelar att han har ökat fyra kilo i vikt under december månad.

Ja, kanske lite i januari också.

Mannen i fråga låter chockad.

"Och låren slår i varandra där uppe, det har jag aldrig varit med om tidigare!" utbrister han med nånting som liknar förfäran i rösten och om man inte visste bättre skulle man kunna tro att han anser att denna viktökning är orsakad av bloggmadamen.

"Jaså ..., på det viset ..?" säger jag stillsamt.

Lår som nuddar varandra är ingen ny upplevelse för undertecknad och man kan trösta sig med att det i alla fall känns mjukt och lent.

"Äsch, så farligt är det väl ändå inte och jag tycker att du är fin ändå .." säger jag som för att trösta.

Inte ett dugg hjälper mina ord.

"Å, näää, försök inte .., jag vill inte bli nån gubbe .. jag vill hålla mig i trim!" säger mannen vars namn jag inte får yppa.

Det är inte långt ifrån att han har svettpärlor i sin panna.

Och nu ska det bli andra bullar av, säger han.

Absolut.

Jodå.

Jag säger ingenting jag.

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Jag känner en man som just nu sitter framför TV:n och tränar med sitt gummiband. Men jag ska inte säga vem mannen är!!

Visionary soul sa...

*fnissar*... och ingen av oss anar vem det är du pratar om... ;)

Evas blogg sa...

Hälsa mannen i fråga att det finns karuchaband!!

Anonym sa...

Ja jag har då ingen aaaaning om vem du menar. :)

Mian sa...

Aj då, det var traumatiskt :-))

Christina sa...

Men han, som jag inte har en susning om vem det är, åt väl inte så mycket palt?

Palt, inbillar jag mig, lägger sig nog precis där mellan låren ;)

Anita sa...

:) Underbart Elisabet!
Hi, hi!

Turtlan sa...

Funderar funderar....vem kan det vara?

Jag vet också någon annan som blivit mer rund om magen, i alla fall enl min uppfattning.
När jag snällt påpekade det vid ett lämpligt tillfälle så svarade han: - Nej men tycker Du det...
Sen att han betalar VARJE månad till ett gym via autogiro (utan att gå dit en endaste gång på lääänge) krymper ju inte på magen...

Men man ska ju inte kasta sten i glashus... lår som går ihop hör till här också :-))

Men muskler väger ju mer än fett... det kanske är 4 kg muskler...?

Turtlan

Joanna sa...

Elisabet, det är ju muskler som han har fått i och med träning för vasaloppet! Sen jag började styrketräna regelbundet har jag också gått upp lite men det är ju inte fett - utan muskler. Tror jag..

Mildamakter sa...

*ler igenkännande*