onsdag 7 januari 2009

Plumpkväll i landet Uppland ...



Emma funderar .., nja, det här ska nog gå bra, tror hon.



Och pensionatsvärden blandar och ger.
Han kan blanda så där proffsigt.



Kapten Lintott sköter bokföringen.
Men åååå, vad det är jobbigt att räkna ihop alla summorna!



Men nu, nu vet han!



Och alltid är det nån som kommer spretande med fingrarna lite så där på efterkälken.
Här ska Emma ha ett stick ..., hennes mormor två och övriga noll.



Vem som vann ...?

Tja, inte blev det då mormor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Plump är roligt!
Ögonblicket när man räknar, ett-två-tre och visar hur många spel man tänker ta...
Efteråt, när alla inser att "någon" kommer inte att klara detta är jätteroligt och brukar väcka många skratt!

Tankevågor sa...

Vad söt han är den där Lintotten! :-)

Tussegumman sa...

Önskar dig en skön kväll med nära och kära./Kramar Tussegumman

Evas blogg sa...

Jag tror att Emma vann!

Elisabet. sa...

Marskatten: ja, jag tycker om Plump .., det är så himla roligt!
Londongirl: visst är han! Och som en liten solstråle!

Tussegumman med det vackra fönstret: Tack snälla, men nu är jag hemma hos mig .., bara Pelle och jag själv.

Eva: Först vann Emil och sen Emma och PV (delad seger).