torsdag 26 februari 2009

Äventyrsdag ...



Så här känns det idag!

Bara så underbart härligt!

Att först få skjuts av sonen till flygplatsen och sedan själva flygturen .., det är så himla kul att flyga, det tycker jag alltid .., och så dagarna hos Emil och Emma.

På hemvägen ska jag hoppa av tåget i Alvesta.

Där bor min kusin som jag inte har träffat på säkert fyrtio år och jag ringde henne och frågade om hon och maken möjligen hade lust att bjuda en avhoppad resenär på kaffe?

Tänka sig, det hade dom!

Och därifrån buss till Ljungby och titta in hos pv:s mamma.

Dit kommer nämligen en förmodligen utmattad vasaloppsåkare på måndageftermiddag och så får jag lifta med honom till landet Halland och hem till Ystad några dagar senare.

Det är just sånt här jag tycker om .., en resa som blir till flera.

Ett uppdelat äventyr.

Ååååå, så roligt det ska bli!

Och unge herr Canons batteri har legat på laddning i natt, så här ska fångas fönster och vänsterhänder!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Vilken härligt inspirerande blogg. Jag blir så glad när jag hittar dessa små guldkorn i bloggsfären. Hit kommer jag definitivt att återvända...
Ha en fin dag
MVH
Emma

Anonym sa...

Att resa är det bästa som finns. Oslagbart, alltid i topp!

Och att resa en bit med tåg i Sverige eller till andra sidan jorden, det spelar inte så stor roll. Båda alternativen är roliga.

Å, jag blir så ressugen!

Om jag kunde skulle jag vara på väg konstant.

Ser fram emot rapporteringen. :-)

Elisabet. sa...

Emma: välkommen .... kaffebryggaren sörrrplar som bäst .., slå dig ner i soffan hos ellis, så ska jag ställa fram en kopp!

ellis: ja, det är PRECIS så det är.
Jag skulle inte vilja vara på väg jämt och ständigt .., men så här .,. det passar mig perfekt.
Jag frågade Maria ..."tar ni med er datorn ...?"

Nej.
Jag kunde vara l u g n ..-)

Tala om att känna sina får på gången.

Anonym sa...

Laptop och kamera. Mer behöver man inte. =)

mossfolk sa...

Här är en till som blev ressugen. Nu ska jag visserligen till nästan samma ställe som du i helgen (S-tuna), men det blir med bil, och så värst långt är det ju inte heller härifrån.
Ser fram emot din reserapport sedan. Med sådana där möten som du alltid lyckas få till :)

Elisabet. sa...

Till S-tuna!
Men det är ju PERFEKT för en vänsterhand från mossfolk ..-)

Elisabet. sa...

ellis: nä, egentligen inte ..-)
(Jo, kortläsaren ..-)

Anonym sa...

Jo men jag menar när man reser. För min del, i alla fall.
ja, och fickpengar då förstås. =)

Elisabet. sa...

ellis: jo, en laptop ska jag skaffa mig nån gång. Men då brakar väl det totala bloggvansinnet ut på riktigt ..-)

Elisabet. sa...

ellis: jo, en laptop ska jag skaffa mig nån gång. Men då brakar väl det totala bloggvansinnet ut på riktigt ..-)

Elisabet. sa...

ellis: jo, en laptop ska jag skaffa mig nån gång. Men då brakar väl det totala bloggvansinnet ut på riktigt ..-)

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.