onsdag 25 februari 2009

Dag 1 av 8 ...



Så här känns det idag.

Bara en massa glädje!

Och räkningarna betalda.

Det är lika underbart var gång jag klickar på "logga ut" från Sparbankens betalsida .,. en slags känsla av trygghet; detta att veta att man klarar sig.

Att man inte behöver ligga sömnlös och oroa sig för hur lönen ska räcka till.

"Pengar är inte allt ..", säger ofta den som har gott om just den varan.

Under mitt första år som ensamseglare på livets stora hav, hade jag det mer än lovligt knapert.

Då ringde kvinnan som har miljoner på sitt konto.

"Men Elisabet .., pengar är inte allt här i världen ...", sa hon, som till uppbygglig tröst.

Samma sak säger hockeyspelare som just har skrivit på mångmiljonkontrakt.

Nej, pengar är verkligen inte allt, men ger god nattsömn, som någon klok människa uttryckte det.

Och nu ska jag promenera till Möllers Bageri och fira min första lediga dag.

Av åtta.

Mmmmmmmm .


Senare
: det blev bättre än så .., det blev frukost tillsammans med sonen, han den ende.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt när räkningarna är betalda tycker jag också!
Jag ska ta itu med mina idag också, så snart huvudvärken har gett med sig.

mossfolk sa...

Nä, pengar är inte allt, men de gör livet så otroligt mycket lättare att leva!
Hälsar hon som också precis tryckt på "logga ut" och inte ska betala en enda räkning till de närmaste 30 dagarna :)

Evas blogg sa...

Jo pengar behövs för de löpande utgifterna. Minns en gång när jag beklagade mig över min knappa pension för en väninna (som tjänar mkt pengar och även hennes man) och hon sa: "Jag förstår preciiiis hur du känner det!" Hon blev i det ögonblicket mindre trovärdig för mig.

S o F sa...

Önskar dig en glädjefylld ledighet!

Kram!

Christina sa...

Hoppsan säger en som inte ens har loggat in på banken än, men som ska göra det efter att ha läst klart här först.
Bra att bli påmind!

Så härligt det låter med 8 lediga dagar i följd! Ha det så jättebra!

Monet sa...

Ja, det är skönt att kunna sova gott på natten och veta att man inte har för stora skulder eller obetalda räkningar.

Och det är klart att pengar underlättar tillvaron, fram till en viss gräns verkar det som. De som vinner en miljon gör ju oftast av med den och är tillbaka på ruta ett. Eller blir iallafall inte lyckligare har jag hört.

Åttadagarsemester bör dock ge mycket lycka!

Elisabet. sa...

Monet: jo, så är det verkligen .., och jag tror inte att mångmiljonvinster per automatik skänker lycka .., inte i långa loppet ,. men nog vore det ju roligt att kunna glädja ANDRA .., tänk, så mycket glädje man kunde sprida då!