måndag 23 februari 2009

Ungefär så här ...



... ligger jag på soffan Ektorp, fast påklädd.

Och jag förstås är inte lika välsvarvad heller.

Kommer ni ihåg dom här kulspetspennorna från förr?

Dom som hade en pinuppa på själva pennskaftet och när man vände på pennan, blev pinuppdamen plötsligt lättklädd, hon liksom tappade behån.

Min pappa, han tyckte verkligen om såna pennor.



Själv hade han alldagliga blå kulspetspennor märkta "Tillhör Statsverket".

Inte hälften så trivsamma var dom att skriva med.

Tyckte han.

Och så här vackert skrev han, min pappa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att lika snirkligt skrev min far, fast då stod det
"Viking Göransson" i stället.

Det där sson på slutet blev mer till ett utdraget streck med lite vågrörelser på, som ett svagt ondulerat hårsvall.


Väldigt stilfullt tyckte man nog:-)

PV

Bloggblad sa...

Men vet du vad... såna pennor hade vi VERKLIGEN inte på Frälsis. (Fast jag såg en och annan sån ändå)

Elisabet. sa...

PV: ,-)

Ja, och när pappa skulle börja med I:et i ivar .., då tog han liksom sats med pennan ...

Bloggblad: fast min mamma var pingstvän (pappa inte ..), så loooog hon alltid när pappa tittade på pinuppdamen .-)

Klimakteriehäxan sa...

Här har vi också en Ektorp. Och där upphörde visst likheterna ...!

Elisabet. sa...

Klimakteriehäxan: nåja .., det var ju alltid nånting och var du glad för att likheterna upphörde där!