fredag 27 februari 2009

Rapport från Sälen ...


Nu är busslasten med förväntansfulla skidåkare framme.

Pensionatsvärden, hans storebror och dennes dotter, åker alla för Ljungbypolisen, ja, man måste tydligen tillhöra en förening.

Nu ska nummerlappar inhämtas och diverse annat fixas. ("diverse annat" vet jag inte vad det är .., men jag antar att det är mer att göra än att hämta nummerlappen ..).

Jag berättar om SMHI:s väderleksprognos.

Motvind och snö.

"Ja, ja .., men jag ska inte ligga i täten och spåra ...",.säger åkare nummer 8002 lugnt.

Hans brorsdotter Kajsa lär ska åka iförd Spindelmannendräkt.

Jo, jo.

10 kommentarer:

Lena sa...

Jag är grymt imponerad, allra mest av spindelmannendräkten faktiskt :)

Anonym sa...

Det bli alltså imorgon, säger den oinvigda? Heja, 8002! Och 18002 också.

Linda sa...

Micke ville åka till ett möbelvaruhus med gula bokstäver på söndag.
Jag blev nästan bestört och svarade rappt att det går minsann inte för då ska jag heja på PV:n!
Måtte han nu fastna på bild...

Tankevågor sa...

Ja här ska vi också heja på PV. Hoppas han vinkar glatt till oss när han susar förbi någon kamera. :-)

Elisabet. sa...

ab: det är på SÖNDAGMORGON klockan 07.00 som dom startar ..-)

panter, lindalotta och londongirl: åååå,.så glad han ska bli när han läser era rader .-))

Anonym sa...

Har du sett mitt mail?

Elisabet. sa...

Anitha: nej, har du skickat det till yahoo-adressen . jag är ju på bortaplan? Men jag ringde till grannen Ingela och hennes man svarade. Jag höll på att svimma.

Anonym sa...

Ånej, den där bloggmadamen skarvar allt en del mellan varven. Loppet startar kl 08.00på söndag morgon.
Nån djäkla ordning får det faktiskt vara på skriverierna här.

PV

Elisabet. sa...

Herr kaxige skidåkare: jag menar att SÄNDNINGEN börjar kl.7.00

Elisabet. sa...

PV, tillika magister: stavas jäkla verkligen med dj ...?