torsdag 26 februari 2009

Nästan som på Malå Hotell ...



"Mormor .., vad har du för parfym ...?" frågar Emil.

Han och kompisen Linus är just i färd med att äta spaghetti och köttbullar.

"Vad jag har för parfym ....? Varför undrar du det .., tycker du att den luktar illa ..?" frågar jag lite oroligt.

Då tittar Emil på sin mormor och ler snällt.

"Näää, jag tycker att den luktar jättegott!" säger nioåringen.

"Ja, det tycker faktiskt jag med ...", säger hans kompis.

Oj, sicken lycka.

Och det ska jag säga bloggvännerna .., att här byts ingen parfym de närmaste åren.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man säga att vägen till en kvinnas hjärta går genom barnbarnets näsa?

Anonym sa...

Nu är det bäst du håller dig till Gucci Rush, som för övrigt är en ljuvlig doft. Barnbarnet har en finsmakarnäsa!

Elisabet. sa...

annannan: absolut!

Marskatten: ja, jag har nog haft den i fyra, fem år .., så det är lugnt ..-)

Bloggblad sa...

Oj, vad fort tiden går... är du redan framme.

Hoppas att du får jättesköna dagar.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det tar bara 50 minuter med Malmö Aviation.

Jag älskar det flygbolaget.

Ingela sa...

Jag minns den där historien som du berättade om Mats-Ola, eller var det Ove?

Elisabet. sa...

Ingela: jag kommer inte ihåg vem av dem det var .. men jag TROR att det var Mats-Ola ..-))

Ingela sa...

Jag såg sen att du skrivit om händelsen nedan. Det var i alla fall en härlig komplimang. Till och med bättre än den herre som fick till en så påhittig komplimang till sin korpulenta danspartner: Du schwaittes int se möittje för å vara se fait.

Elisabet. sa...

Marskatten: jag har haft den i flera år ..-))

Kesu sa...

Nej, nu kan du såklart inte byta den!

Påminner mig om min äldre bror som var ute på disco när han var runt de 20. Sa till en tjej han dansade tryckare med:
- Mmm, vilken god parfym!
- Gillar du den?
- Jaaaa! Den luktar mamma!

Hehe! Han fick inte dansa nåt mer med henne den kvällen.

Elisabet. sa...

Kesu: haha ...,-)

När min yngsta dotter läste i Australien, brukade hon gå till nån affär och snusa på Rive Gauche, för det var den parfym som jag använde då ....