tisdag 24 februari 2009

Tronen ....



Pensionatsvärden, han är ingen större fan av kungahuset.

Det är inte jag heller, inte av själva systemet som sådant.

Men sånt här .., det gillar jag s k a r p t!

Har vi nu ett kungahus, så tack och lov att vi får en härlig man till Victoria!

Tänk, om hon hade valt nån sprätt från dom Rätta Kretsarna .., nej, här kommer en till synes trygg och enkel karl från Gästrikland, ja, med lite god vilja kan man ju säga att han är nästan-norrlänning.

Ja, jag är villig att flytta norrlandsgränsen långt söderut en sån här dag.

Faktiskt.

Alldeles nyss har jag pratat med pensionatsvärden, han republikanen .., och jag meddelade honom att han har full ångerrätt när det gäller förhållandet med bloggmadamen .., jag ska minsann låta skriva ut ett riktigt dokument, så kan han kryssa i önskad ruta.

Alternativen blir som följer.

Alt. 1.
Jag, pensionatsvärden från landet Halland, säger härmed upp bekantskapen med den för tillfället alldeles euforiska bloggmadamen som, genom sin glädje över det stundande kungliga bröllopet, uppvisar sådant dåligt omdöme.
Usch och fy!


Alt 2.
Jag pensionatsvärden från landet Halland, bryr mig inte ett skvatt i det kungliga levernet och absolut inte i bröllopet och jag bryr mig inte ett dugg i hur "trevlig och humoristisk herr Westling är", men eftersom jag tycker att den västerbottniska bloggmadamen är så trevlig och rar .., så kan jag ha överseende med den biten av hennes personlighet, ja, det här att hon blir så ..., "till sig" vid såna här spektakel.

När jag berättade om all den här glädjen och pv bara fnös, så sa jag till honom att "sök dig du vidare .., kolla i vindkraftföreningen, där finns nog massor med damer som tycker sånt här är tjafs .., eller på dejtingsidan där du hittade mig .., där kan man också söka!"

Så det skulle han göra.

Men tänk .., efter en liten stund ringde han och sa att ..."ja, jag hittade ingen bättre!"

Se där ...!

Då behöver man inte skicka nån ångerlapp!

Sicken tur ..-)

15 kommentarer:

Mian sa...

Ni är ju bara helt underbara!
Kram på er båda två!

Anonym sa...

Ja du kan ju skicka den i alla fall, bara som lite säkerhet.
PV

Anonym sa...

Skit i Bernadottarna - när får vi läsa nyheter HÄR i bloggen?!! ;-) ;-)

Elisabet. sa...

Mian: ,-)

Kram till dig också!!

PV: hahaha ...! Jaså, du är rädd att det ska bli ännu värre! Jodå, den kommer! (lappen)

Ellis: jag ska prata med den ofrälse herr Göransson .., och lovar att meddela i god tid. Det får ju dock intet vis kollidera och dra uppmärksamheten från det kungliga bröllopet ..-)

Anonym sa...

Haha - se där hur engagerade ni är båda två, Elisabet, minsann inte bara du! Han är ju lika till sig åt andra hållet, pensionatsvärden.

Ellis - du är för rolig! Rakt på det väsentliga.

Monet sa...

Minsann att de kungliga och ofrälse och deras förlovning genererar en och annan diskussion mellan landet Skåne och Halland?

Säger som Ellis: vad har Bernadottarna med er att göra? Och då bor jag ändå nu i deras ursprungsland.

Deras bröllop kommer att kosta MILJARDER hör jag på TV4 Anytime. Så långt behöver man ju inte gå?

Elisabet. sa...

ab: ja, vi är precis lika engagerade ..-))

monet: men du förstod väl att jag bara skojade om det där med att "inte konkurrera ..." ,-)

Gissa, om vi kommer att få extranummer av Svensk Damtidning i veckan ...!

Anonym sa...

Monet: En viss miljonrullning går nog inte att undvika... Det skulle se ut, det, om inte all världens storheter blev inbjudna till vårt kronprinsessbröllop! Eftersom kungen är statschef är bröllopet inte en privatsak. Visst känns det spännande medeltida?

Elisabet. sa...

Monet och ab: det kommer nog att inkassera lite pluring också .-.)

Monet sa...

Jag är en sån som sitter klistrad framför Nobelfester, kungabröllop, kungabarnsdop och också Dianabegravningar.

Jag gråter ibland hejdlöst, lylle-ler eller är bara tårögd och hänger mig åt det romantiska. Det har blivit värre med åren kan jag säga.

Så när Victoria och Daniel gifter sig så kommer jag att vara mera rojalist än jag är till vardags. Och klistra mig framför TV4 anytime. Fat jag egentligen inte tror på det här med kungahus och födas in i något så gillar jag ändå det här med FEST!!

Men så franskt ursprung hon ändå har, Victoria - tror någon att denna förlovning nämns med ett ord i franska medier?? Nej, här är det allvar sedan länge i kolonien Guadelope, Sarkozy är på besök ännu någon stans och gamle presidenten Chirac går på jordbrukssmässa. Victoria, mais non!

Kanske i franska damtidningar, ska kolla det.

Anonym sa...

Du behöver inte flytta Norrlands-gränsen. Gästrikland ligger sedan urminnes tider i Norrland.

Elisabet. sa...

Monet: då är vi ungefär likadana.
Jag tycker inte om idén med kungahus, men danska prinsbröllopet och det NORSKA, inte att förglömma, såg jag från morgon till kväll.

Jag skäms inte ens för det.

Jag tycker bara att det är ROLIGT!

Anonym: nja, egentligen tycker jag nog att Norrland börjar norr om .., Sundsvall, kanske.
Gästrikland .., det är ju långt söderut om man bor i Västerbotten.

Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig i den frågan ..-)

Mildamakter sa...

Ja, sicken tur!!! ;O)

Cecilia N sa...

Tocken tur att man bor norrländskt till även med elisabetanska mått. ;-)

Men skulle det bära till därnere i de gamla danska regionerna så kan jag förflytta mig för att närvara.

Elisabet. sa...

Cecilia: haha .., ja, jag ska hojta i god tid ..-))