söndag 7 mars 2010

Evas favorittavla ..




Den här tavlan målade jag strax innan vi sålde vår gård och flyttade därifrån.

Jag gjorde en dyr inramning till den för jag kände att tavlan skulle bli en viktig del av vårat nya hem.

Och som den kan glädja.
Den beskriver en vacker sommardag på vår gård.
Mitt lilla bageri är öppet och det är liv och rörelse överallt.

Kalkonerna har, som vanligt, smitit och kommer gående över gårdsplanen.

Vår hund Indra är lycklig över allt som händer och hon går runt och hälsar på alla.

I bagarstugan bakas det tunnbröd och i vår vita stuga står vår äldsta med en plåt nybakade kakor. En dag att ta med sig när livet tar sig andra vändningar, en vändning som bär till staden.


Jag tittar ofta på denna tavla och minns de fina dagarna.

De kalla och tråkiga de finns där också, inom mig.

Men tavlan får bli ett tecken på livsglädje, som det kan kännas en varm dag med hummelsurr och bröddoft.



Kram Eva.

Inga kommentarer: