onsdag 10 mars 2010

Nån slags insikt ...


Och så ringer pv hem.

Han berättar att det varit prat i fikarummet, så där om allt möjligt.

"Ja, det blev prat om dig också , att du kommer från Ystad och arbetar som kassörska och så ...", säger han.

Jaha, ja.

"Din sambo .., är det hon som är norrländska och pratar så mycket med kunderna ..?" frågar då en av pv:s kollegor.

Ja, det kan det nog vara .., svarar han, lite förvånat.

Och kollegan fortsätter:

"Ja, en bekant till mig som brukar hälsa på i Ystad berättade att hon hade handlat i en affär och där hade den norrländska kassörskan frågat om hon - min bekant - var chef, ja, kassörskan sa att .. ja, du ser ut som en chef .., och då hade kundens man sagt att ja, hon är i alla fall chef över mig ..!"

Då var det nog hon, säger pv.

Stackars liten.

Ryktet sprider sig från södra Skåne till landet Halland.

Ack och ve .., det är minsann inte lätt att få en sån pratglad madame till flickvän.

10 kommentarer:

Cecilia N sa...

Stort skratt!

cruella sa...

Haha!

Anonym sa...

*asg* jo,jo jag vet hur det var när man kom in på Ica i Malå..Redan i dörren höll man på att vända för man hörde mammas surr i hela affären "-vilket stjärntecken är du född i ? Vänta får jag gissa.."
Kram Dr B

bettankax sa...

Underbart!:))))

Amber sa...

Härligt! Man ska ta plats i livet! PV är nog jättestolt egentligen!

Annas mamma sa...

PV verkar ju ta det bra och kan hantera det hela:-) Tror han är glad och stolt också!

Bloggblad sa...

Jag också fnittrar och har inte alls svårt att förstå... :)

Elisabet. sa...

till er alla: I love him!

Det är underbart att vara tillsammans med någon där man känner att man verkligen får vara sig själv.

Och det får jag.

Gerd sa...

Får du inte vara dig själv för en stund finns ju Norrlands Guld :)

Elisabet. sa...

gerd: du, jag föredrar tjeckisk öl .-)