lördag 13 mars 2010

I konsthallen ....


Liiite påminner mannen om Fritiof Nilsson Piraten, tycker intendenten.


Gomorron Elisabet!


Tack för att du visade tavlan "Sovende Skagendreng"!

Den är ju för underbar!

När jag såg den så tänkte jag på en bildväv som jag skapade för många år sedan.
(Jag vävde bildvävar en tid med egna motiv).

Den här bildväven har jag sparat för att jag tycker så mycket om motivet.

Bilden hittade jag i en tidningen, förstorade upp den och vävde den i ullgarn.

Jag tycker om känslan mellan den gamle och barnet.

Kram Anita.

3 kommentarer:

qi sa...

Vilken fantastisk vacker väv! Och visst påminner profilen om Fritiof Nilsson...

Elisabet. sa...

qi: ja, visst är den helt ljuvlig! Och aldrig att jag upphör att förvånas över vilka gåvor bloggvännerna har!

Anita sa...

Tack snälla ni!

Fritjof Nilsson...? Har inte tänkt på det tidigare. ;)

Om någon undrar över fotot så har jag beskurit väven något på fotot - tycker den blev lite väl ojämn i kanterna;)