söndag 16 januari 2011

Eftermiddag ...



Och vi sitter i soffan Ektorp och knåpar med GP:s söndagskorsord.

Detta är nästan det bästa som finns!

Första halvan löser jag själv, men sen börjar det att köra ihop sig.

Och det diskuteras friskt!

"Men skriv ordentligt!" säger jag stup i två.

"Ja, men du har ju så bråttom .., titta, nu får jag ändra här, det blev inte alls eken som var ett hårt träslag, du var ju så säker på den saken .., nej, det blev enen, med n!" kontrar pensionatsvärden.

Så där håller det på.

När klockan är sextonochfemton_piiiip, är alla rutor ifyllda och vi är då väldigt nöjda och ense.

10 kommentarer:

Rexxie sa...

Står det "Fantasiskapel" under bilden?

Rexxie sa...

..och jag kan ju ärligt erkänna att jag aldrig sett ett korsord där man påstår att "en" är ett hårt träslag!

Thomas sa...

Rexxie: det vinklar ner sen, så det blir fantasiskapelser ,)

Elisabet. sa...

Rexxie: det var jag som skrev det förra svaret ..., nej, det brukar vara ek, men flytetyg blev Ekor ocenhetlig likadaN och där fick vi enen.

Bert sa...

En är ett mycket hårt träslag.

Men nu vill jag veta om du fixat VI:s storkryss? Där har jag problem i hela vänstra kanten.

Sign.: Tacksam för svar.

Elisabet. sa...

Bert: jag förnyade inte min prenumeration på Vi före jul, då jag inte hade något jobb och ville dra ner på utgifterna. Men min syster har säkert klarat det .., jag ska höra med henne ,-)

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

bert: jag ringd henne, jo, han hade löst så gott som hela och vänstersidan var klar.
Har du några ord att låna ut? frågade jag.

"Smörjhall" visade sig vara boxningslokal, t.ex.

Och näsborre luftfiltrering eller nåt sånt .., eller tvärtom?

Sen skulle hon laga mat ,-)

Bert sa...

Guld, Elisabet. Det där räcker. Sänd en femma till syrran, och be henne ha en glad kväll. :)

Elisabet. sa...

Bert: ja, men det var ju bra!

Rigmor är en fena på korsord, särskilt Vi:s, men hon säger att det kan ta henne flera dagar ibland.