tisdag 18 januari 2011

Födelsedag & namnsdag ...


Sex blå asietter köpte Rita till mig, när hon besökte en marknad i Oxford.
"Det bara stod moster Bisse på dem!" sa hon och log.



Jättegrattis till världens bästa systerdotter (för övrigt den enda jag har) som idag fyller 44 år.

Hur är hon?

Jo, eldfängd, skrattig, älskar högklackade skor, är morgontrött, bestämd, dålig förlorare, omtänksam, fnittrig, ambitiös och oerhört lättrörd.

Grattis Rita!



Och grattis också till dagens namnsdagsbarn - Hilda - vars far heter pv.

När jag första gången skulle träffa Hilda blev jag nästan kräksjuk av nervositet och flydde till stranden och havet.

"Stackars henne, hur kul kan det vara att träffa pappas nya kvinna och att förhålla sig till det på ett bra sätt?" tänkte jag.

Inte kan det vara alldeles lätt för barn när pappa eller mamma lyckligt presenterar sin nya kärlek.

Hur mötet gick? Jo, bra!

Och hur skulle jag beskriva Hilda?

Jo, hon är smart, tänker mer än hon pratar, hon är analytisk, oerhört omtänksam och älskar att skriva och teckna. Hon hetsar dessutom inte upp sig i första taget.

Den här lilla teckningen (bilden ovanför) gjorde hon som mycket ung madame och jag tycker så mycket om den .., så fylld av detaljer som den är!

Grattis till dig också, Hilda!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har läst lite i Hildas blogg och tycker mkt om den. Underbara funderingar om stort och smått. Smart och analytisk, helt klart. Och att hon sedan är omtänksam gör ju det hela ännu bättre. Grattis till vad som verkar vara en jättefin "bonusdotter" (heter det så?)
Hemifrån-Kerstin