söndag 16 januari 2011

Han kanske skulle bli kassörska ...


Nu har pv förhört mig på elva - för mig helt nya - plu-nummer, alla fyrsiffriga.

Det är sånt som ägg, frimärken, småfrallor, läskbackar, kanelbullar, lösviktsgodis, finare godis, ja, varor som troligen ofta kommer på kassabandet.

Och gissa, hur mycket vi skrattar, när det visar sig att herr pensionatsvärden snart kan dem alla!

Tänker ni att "det är väl ingenting!", så kan ni ju tänka tanken att ni får elva nya bankkoder att lära er.
Sen tillkommer förstås ett hundratal andra. Men det är ju en annan sak.

9 kommentarer:

Lena sa...

Lycka till i morgon!

Linda sa...

Säger som Lena: Lycka till imorgon!
Hemköp har fått högsta vinsten :)

Torun sa...

Här kommer ett lycka till från mig! Väntar med spänning på dina nya inlägg när du väl börjat jobba.

Sven Teglund sa...

Lycka till i morgon. Det kommer att gå bra för dig!

Evas blogg sa...

Jag skulle aldrig fixa att håla reda på alla dessa nummer. Kommer knappt ihåg mitt personnummer :). Varmt lycka till i morgon. Vilken tid börjar du (för då ska jag sända dig en tanke)?

Anonym sa...

Ni kanske skulle "lånbyta" jobb för en dag?

PV i kassan på Hemköp. Du med ett gäng elever. Vad du skulle undervisa i? Lektionstema alltså.

Vardagsglädje tror jag skulle bli ett bra tema.

Sen måste man ju undra hur PV skulle fixa en dag i affären? Det är svårare att filura ut ;-)

Tänker på dig imorgon!

Turtlan

Anonym sa...

Men förklara: varför måste ni kunna alla dessa nummer? Allt är ju datoriserat idag - jag ser sällan att kassörskor slår in egna nummer. När görs det? När "betalpistolen" krånglar eller?

Tankevågor sa...

Hoppar in här tidigt på måndagsmorgon innan jag ska till jobbet för att önska dig Lycka till!! :-)

Elisabet. sa...

Till er alla: här har det inte sovits mycket inatt, kan jag lova ,-)

Anonym: all frukt, (man slår INTE in numret som står på den lilla, lilla klisterlappen på äpplet, t.ex, den skulle ju kunden lätt kunna byta ut i så fall ..), allt bröd .., det finns ett oändligt antal olika brödsorter!

Går man med pistol och handlar, vilket man inte gör i mindre butiker (inte på Supermarket i Ystad heller), drar du ju pistolen mot streckkoden där brödet ligger ..,eller frukten, men så fungerar det ju bara där du har det systemet.

Sen är det himla bra med plu-nummer på t.ex. grillkol och tunga läskbackar, sexpack 150cl-flaskor .., som man då INTE behöver hantera på kassabandet, för det blir väldigt tungt.

Men mest är det frukt/grönt och bröd det gäller.