fredag 24 juni 2011

Dagens fönster ...


I skrivande stund är klockan 04:19 och det är som vanligt .., jag vaknar vid tretiden och känner mig pigg .., ligger där under täcket och lyssnar till småfågelkvittret och till vinden och mellan varven även till ösregnet.

Mellan pv och mig ligger pElle.

Och vid fyratiden kommer sigge nilsson och jaaaamar och vill ut.

Det är då som jag kliver upp.

Och här sitter jag nu och regnet har upphört, men himlen är mörkt gråblå, det känns mer som höst än som midsommarafton.

Fönstret finns på Ven och det var jag själv som tog bilden.

Det var då som solen lyste så vackert.

2 kommentarer:

baratradgard sa...

jag som sovit som en sten sen jag flyttade ut till gården för en månad sen - jag låg och också och vände och vred mig vid 3-snåret i natt. Steg upp och värmde lite mjölk med vispgrädde och läste Femina i sängen och såg hur det ljusnade i horisonten.

Det var rätt OK det också. Men nu är jag lite onödigt trött...

Unknown sa...

Åh så sommrigt! Fint ljus....