fredag 24 juni 2011

"Stickprovsundersökning ..."



På den där dejtingsidan där jag befann mig för flera år sedan, där skulle man bland annat beskriva sig själv.

Sånt är ju inte alldeles enkelt och särskilt objektivt blir det inte heller.

Att man nog inte skulle hitta mig vare sig på golfbanan eller i någon gympalokal (ni anar inte hur många våldsamt hurtiga män som hörde av sig, kanske såg dom här en chans att verkligen få briljera!) och att jag löser korsord med kulspetspenna, det berättade jag i alla fall.

Det där sista tycker jag säger ganska mycket om en människa.

I alla fall om mig.

Ty helt ärligt det nog så att jag inte har tålamod att sitta med blyertspenna och suddgummi .., jag vill tro att det löser sig ändå och om det nu skulle råka bli fel (som vid ordet LID på bilden här ovanför, t.ex) så kan man ju alltid bara ändra lite.

Med andra ord har jag ganska bråttom.

Det kan ju förvisso också tyda på att man lider av något slags storhetsvansinne och inbillar sig att man klarar allt ..., eller att man i grund och botten är rätt positivt lagd och tror att det mesta ordnar sig, även ett korsord.

Eller så är man inte så pedantisk att det stör med lite ändrade bokstäver?

Idag var krysset ovanligt enkelt, men också lite finurligt.

"Lindrad" blev t.ex. allé.

"Hamburgare" = tyskar.

Kul!

(Men se Aftonbladets kryss från förra lördagen, det håller på att göra oss tokiga! Sååå knepigt.)

2 kommentarer:

Hedgren sa...

Och var är alla pennorna som jag skickade...? ;o)

Elisabet. sa...

Hedgren: haha ..., NU först förstår jag! Tack för samtalet ,-)