onsdag 22 juni 2011

Morgonpost ...



Innan pv ger sig av för "sommarskole-arbete", kommer han upp med gårdagens post.

Ojdå, den hade vi glömt att ta in!

Och där finns ett stort, vitt kuvert och jag blir så förvånad ..,. tills jag ser vem som är avsändare!

Å, det är ju den här madamen!


Och frimärken med valören 3.10!!

Alldeles skamlöst hade jag nämligen önskat mig ett exemplar av församlingsbladet, det som den sångglada avsändaren har varit redaktör för.
(Men inte längre är ..., nu är det slut på det roliga.)

Och nu kom det verkligen!



Det visade sig vara ett intressant litet blad
och där fanns just sånt som jag själv gärna hade velat läsa i ett församlingsblad.

T.ex vittnar den sång,- och dansglada Flora från Burundi om sin tro.



I Dronthems församlingshem har småttingarna skrivit "bönekort".

Om "lenktan" efter en döda katter, t.ex.

I kuvertet finns även en cd-skiva som jag i skrivande stund lyssnar till.

Musik där Bloggblad har skrivit texten!

Se där .., vilken present en alldeles vanlig onsdag i mitten av juni!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Väl bekomme! Vad gör man inte för sin fanclub?