lördag 25 juni 2011

Hemkomsten ...


"Återkomsten" heter en rysk film som jag såg för ett antal år sedan .., vilken film det var!

Den kommer jag att tänka på när jag skriver rubriken här ovanför.

Så här skrev jag om filmen på den där sidan där filmintresserade höll hus.
(www.filmpunkten.se)

Elisabet

Betyg:

Detta är den vackraste film jag någonsin har sett.
Jag har aldrig så förundrats över hur unga människor kan vara så suveräna som skådespelare. Och jag har inte på tjugo år hojtat så högt i en biosalong; inte bara en gång, utan två.
Den är sanslöst vackert filmad. SANSLÖST.
Och den är utan tvekan, en av dom helt klart bästa filmer jag sett i mitt 50-åriga liv.
Efteråt var luften slut i salongen.
Hjärtat till brädden fyllt av.., nåt märkligt.
Och den ska på inga vilkors vis ses på DVD, då kan man lika gärna låta bli.


Nåja.

En tuff arbetsdag blev det och egentligen två kassor igång hela tiden.
Det kändes som om jag skulle ramla omkull innan klockan blev 18.00 och vi kunde stänga.

Fyllde moppens bensintank och susade hemåt.
Tanken var att vi skulle åka till Ugglarps Camping och äta något gott där (en barservering finns tydligen ...?), men jag orkade inte.

Så snart jag parkerat moppen, kom sigge och pElle lullande och mötte mig.
Ååå, dom vet precis vad som väntar .., och på trappan vill pElle genast komma in .., medan sigge nilsson mornar sig lite.

Nu har jag vilat och känner mig aningen piggare.

Två dagars ledighet väntar .., hjälpas, så härligt!

3 kommentarer:

Jenny sa...

vilken underbar bild på pElle och sigge nilsson! =)

Bloggblad sa...

Det är tåga i dig! Jag skulle aldrig orka jobba så mycket.

Elisabet. sa...

sportigajenny: ja, visst är sigge häääärlig !

bloggblad: nej, det är det inte .., tåga, menar jag .., man har ju inget val ,-)