tisdag 21 juni 2011

Här och nu ...


Nästa gång ska jag lägga maskmedel (för avmaskning, alltså) i maten.


Lillkatten, den som är så mager och alltid så utsvulten, har inte synts till på två dagar.

Inte sedan regnet kom.

Nu uthärdar hon tydligen inte längre och struntar i att såväl pElle som sigge nilsson vill skrämma bort henne, så när jag öppnar dörren för att släppa in husets två kattherrar, kommer hon springande efteråt.

Oj, så hungrig hon är!!

Det torde väl sluta med att vi har tre katter, men det gör inget.



Och pv kommer hem med röda rosor.

Sånt är jag inte alls van vid och blir alltid lika .., ja, nästan generad.

Men glad.



Pensionatsvärden, tillika herr cyklisten, är minsann också glad; han har nämligen just idag införskaffat sig ett stycke våtdräkt.

Nu är det alltså Vansbrosimmet som hägrar!

Och limegrönt i sidorna .., då tänker man osökt på Mian.



Så här stilig blev han i den nya utstyrseln.

(Jag behövde minsann inte be honom två gånger att posera ,-)

18 kommentarer:

Mian sa...

Ååååå - vilken läcker dräkt!

bettankax sa...

Finfin dräkt och man:)

Monica sa...

Väldigt stilig:-) och så förståndig, med våtdräkten menar jag så han inte fryser ihjäl i vattnet, simningen går säkert bra:-) och rar är han med rosorna också;-)

Anna-Lena sa...

Stilig och vältränad! Det går säkert bra med både Vansbrosimmet och Lidingöloppet. Och ordverifieringen är "moppe" och det passar ju bloggmadamen bra ...

Cecilia i Houston sa...

Åh, vad glad jag blir att du känner att du nog kan ta hand om lillkatten också. Hon ser så fin och snäll ut och jag får alldeles ont i hjärtat av övergivna magra katter.

Elisabet. sa...

Till er alla: nu förstår ni ju att detta kommer han att skriva ut och sätta upp på kylskåpsdörren .., alla era kommentarer ,-)

Och Cecilia i Houston: ja, det får jag med .., stört omöjligt är det att vägra ge henne mat.

Mian sa...

...och stilig och välbyggd modell... glömde jag att skriva givetvis!

Elisabet. sa...

Mian: ja, vilken tur att du kom ihåg ,-)))))

gunnar i vaplan sa...

Väldigt stilig katt..!

Turtlan sa...

Jag instämmer i färgvalet! Här är en till som är stor vän av grönt och då framförallt limegrönt!

Snyggt mönster där på ärmen.

Vadan rosorna? Någon årsdag eller är han bara romantisk?

Simma lugnt!

Anonym sa...

Wow, vilken läckerbit!!
/Dr Böhlander

Elisabet. sa...

gunnar: med lite mer behåring hade hon kunnat vara släkt med Vira!

Turtlan: jag har ALDRIG varit en fan av limegrönt, men snart är jag det ,-)

Dr Böhlander: nu dånar han nog av lycka!

Ingela sa...

Så smickrande med skärning av det slaaget. Mitt sportunderställ ser också ut så där, men det är ceriserosa infällnignar i sidorna. Samma idé som baddräkterna i postorderkatalalogen från Miss M*ary som vissa damer i bekantskapskretsen brukade beställa ifrån.

Sven Teglund sa...

Han blickar ständigt mot nya mål, din käre man. Imponerande!

Elisabet. sa...

Ingela: förta nu inte hans vältränade lekamen med att säga att "skärningen är smickrande" ,-)) Ajbaja.

Sven: ja, men så är hans käresta desto stillsammare av sig. Hon planerar däremot omtapetsering av vardagsrummet .....

Ingela sa...

Nej det menade jag verkligen inte. Han är ju ungefär i min ålder och ändå behöver han inte den där smickrande skärningen. Men vi andra kan ju tänka på det, när vi köper baddräkter och annat åtsittande.

Evas blogg sa...

WOW, vilken snygging du bor ihop med!! En kalaskille rent ut sagt. Och lillkatten - så fint att du tar hand om henne.

Elisabet. sa...

Eva: ,-) Ja, nu svimmade han nog av lycka!!