fredag 24 juni 2011

Överraskad ..


pElle har världens minsta öron .. men titta, så stora öron hon har!
Även igår hälsade hon på .., då var det pv som gav henne mat.


I morse, när jag inte kunde sova, utan satt här vid datorn och bland annat mejlade med AP, som inte heller kunde sova, öppnade jag ett fönster så att en "långbeneskrank" kunde ta sig ut.

Fönstret fick stå på glänt.

Sen gick jag härifrån en stund och döm om min förvåning, när jag återvänder till köket och har en liten hungrig kattmadame runt benen!

Det tog en stund innan jag förstod varifrån hon kom .., men det insåg jag bums, när hon - efter intagen frukost - med ett elegant skutt hoppade upp på datorbordet och sedan ut genom det öppna fönstret!

På vägen dit mötte hon en något förvånad sigge nilsson som inte trodde sina ögon!

"Va? Har hon flyttat in ...!"

Den besökande katten (som snart känns som vår) reste ragg och fräste lite mot sigge och sedan var hon försvunnen.

Vi bävar för att hon en dag kommer med åtta små kattungar i släptåg.

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad roligt att hon vågade komma in i huset. Nu har du nästan 3 katter.
Vad ska lilla kattflickan heta då? :)

Anonym sa...

Läs " PV" bävar...;-)
Glad midsommar!! Kram Dr B

Elisabet. sa...

Ulrika: nja, hon är så skygg ännu ..., låter sig klappas, men inte mer än så. Just nu heter hon bara "främmandekatten" ,-)

Dr B: ,-)) Nädu. Jag är också lite nervös. Risken är att hon har ungar någonstans .., att det är därför hon skyndar sig iväg så snart hon fått mat.

qi sa...

Blir varm i hjärtat när jag läser detta. Tänk vilken tur att denna lilla dam hittade just till er...

Eller det är kanske så som många säger att det inte är vi som väljer katten det är katten som väljer oss!

Bert sa...

Oj oj ---- Nu får du snart ta konsekvenserna av pElles lössläppta leverne.

Glad Midsommar!

Elisabet. sa...

qi: nej, det är så jag känner det också .., man blir verkligen "utvald" ,-)

(eller så är det doften av mat ...haha).

Bert: nädu, i det här fallet - och alla andra fall de senaste fyra åren -, är pElle helt oskyldig.
Och sigge också, så ung han är.

pElle har säkert många barn och barnbarn i trakten av Ystad, men sen blev det slut på det roliga ,-(

För honom, alltså.

Monet sa...

Du HAR ju redan tre katter! Det där har vi råkat ut för också. Vi hade en Nisse som bara bestämde sig för att bo hos oss när vi hade våra två Maine Coon-katter i skärgården. Han fick aldrig flytta in i själva huset utan fick mat och sovplats ute och sov i min ateljé på vintern. Sen sköt grannen honom för han skrämde slag på deras 13!!! egna katter.

Här i byn kryllar det av katter. Jag förbarmade mig över en av dem och gav den mat i köksfönstret. Den ville också flytta in men då sa Dessi och husse nej. Så det blev slut på matning och den har övergått till att flörta med grannen istället. Men smiter ibland in i huset och då blir det ett "kattrakande"!!

Rexxie sa...

Glad midsommar!