fredag 24 juni 2011

Midsommarafton, akt 3.



Kväller

Nere på ängen är allt nu över.

Kvarglömda blommor på marken.

Friska vindar från väster.



Och annorlunda utsmyckning mot för hemma.

Hemma i Malå, alltså.


Sen går vi hemåt och pv har på sig ulltröjan från Irland och det blåser rakt igenom densamma och jag plockar några röllekor och i handen har jag den upphittade (eller kvarglömda) buketten.., från en av sommarstugorna syns människor runt ett matbord .., det doftar grillat och på kullen - vid det gula huset - möter pElle och sigge nilsson .., och väl inomhus bjuder pv på gin & tonic och jag är glad att jag inte börjar arbeta förrän 9.45 i morgon.

Allt är bra.

Ja, ungefär så här.

Uppdaterat: tittat på långfilm med Dustin Hoffman och Emma Thompson ("Last chance Harvey").
Emma Thompson är en verklig favorit hos mig, men nix, det här var - eller ville väl vara - en mys-pys-film .., men jag tycker att Dustin Hoffman egentligen bara hade två ansiktsuttryck och på det hela taget var det helt ointressant.
Och såna här scener på bussar, tåg eller flygplatser där någon ska hinna ifatt någon annan och bedyra denna sin kärlek (Crocodile Dundee .., Slumdog Millionaire och säkerligen många andra) har man sett hur många gånger som helst, nej, det går jag inte på.

En knapp 2:a får den.
Pv (som inte är så cynisk ...) säger ..., "en 3:a".

8 kommentarer:

Eva I Värmland sa...

Glad midsommar på er idet gula huset på kullen. <här i den gula bondgården i Värmland har Storbonden tagit semester för att skörda gräs till djuren. bondmor fixar och sätter upp nya staket till får.lamm,kor,kalvar,hästar och föl. Barnen hjälper till och där emmelan körs det lite ponnyer och skapas en del musik.

Vi har haft en precis lika skön midsommar som vanligt och strax väntar lite mat men inga jordgubbar...Där gick gränsen fölr vad en liter får kosta...
Kram på er
Eva i Värmland

Monica sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Tq6EirScvYw&feature=related

Å jag hitta de här skönsjungande gänget från Malå;-)

Elisabet. sa...

Eva: ja, oj ..., vad ni verkar ha fullt upp! Här har det bara slappats, men i morgon så ,-) Jobb hela dagen.

Monica: fantastiskt! Undrar just vilka dom är ....?

Monica sa...

Elisabet, dom sjöng bra, var bara ljudet som var lite dåligt på datorn här, men kul att höra, har ingen aning vilka de är, letade efter en kille/man vi känner, som nyss gett ut en skiva på Naxos och hamnade hos cowboys istället;-)

Agneta sa...

Nätet förtäljer:

The Johson bluegrass band, Lycksele dvs
Andreas Antonsson, banjo och munspel
Anders Skogebrandt, fiol
Joy Landin, mandolin och munspel
Lars Landin gitarr

Hälsar farmor Agneta

Elisabet. sa...

Monica: lyckat ändå ,-)

Agneta: ja, helt obekanta för mig!

Sven Teglund sa...

Du har så vackra bilder på din blogg, de är så mäktiga. Stora, färgrika och så med den skuggade kanten.Du är en väldigt duktig fotograf med öga för detaljer!

Elisabet. sa...

Sven: och jag är sååå nöjd med den nya lillkameran!