söndag 5 juni 2011

Dagens inköpslista ...


Nedskrivet på baksidan av ett kuvert.


Upphittad i en butik i landet Halland.

Ni vet väl om att inte bara fönsterbilder är välkomna hit, utan även bilder på inköpslistor!

Jaså, det hade ni ingen aning om, men nu vet ni.

Får jag önska en enda sak, så är det att det inte blir blixtbilder, annars är allt välkommet!

Inköpslistor från andra länder har jag aldrig haft .., kanske man skulle gulla lite extra med anna of sweden i USA (det är ju snart hemresa ...!), Anna i Sheffield .., annannan i Portugal eller madame Monet i Frankrike? Kan ni inte ta en extratitt nästa gång ni besöker affären?

Maila bara listan till bisse151@gmail.com, så ska jag lägga in den.

Ps. Ett tips: att hitta inköpslistor är som att leta svamp, man lär sig var dom finns. Jo, nära kassorna .., i hyllorna där godiset är, eller chipsen, där gömmer kunderna ofta sina då använda små lappar .., och såklart i kundkorgarna! Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lovar att spana. Eller kanske min egen någon gång.

Turtlan

Monet sa...

Jag ska också kolla. Men ärligt har jag inte sett någon enda fransk kund gå runt med en lista. Mer än vi då förstås.

Intressant ska det bli att se om vi hittar någon!

Elisabet. sa...

Turtlan och Monet: jättebra! Ja, era egna går också bra ,-)