lördag 11 juni 2011

Tidig morgon ...



Då blir det frukost på altanen, med solsken och fågelkvitter.

Uppe på taket, i skorstenen, får kajans ungar också frukost.

"Kan du inte klättra upp och ta en bild rakt ner i boet .., himmel så spännade det skulle vara!" säger jag till pv.

Tolv tegelpannor måste i så fall plockas bort och helt omöjligt är det inte att detta blir av.

Han lovar inget säkert .., herr pv, tycker väl att det är måttligt intressant att stirra rakt ner i ett fågelbo, men kanske ändå ...?

Och själv ska jag susa iväg till jobbet.

En lång dag.

Hemma vid halv åtta ikväll.

Ajöken, sa fröken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Västerbottens kustland var det också frukost på altanen. +29 grader, i skuggan. +44 i solen. Blir nog inte så mycket trädgårdsarbete gjort i dag, kan jag tänka. ellem

Elisabet. sa...

Oh, herregud så varmt ni har! Jag uthärdar inte när det är över 25 .., perfekt är nitton, tjugo grader!

Men passa på och njut!

mossfolk sa...

Jag minns när jag klättrade omkring för att få en bra bild in i ett av alla svalbon som fanns i stallet. Det lyckades aldrig något vidare eftersom bona satt så nära taket att kameran liksom inte kom åt. Men jag fick se hur det såg ut i allfall :)