måndag 6 juni 2011

Olika äro våra glädjeämnen ..



Någon stiger upp vid halv åtta .., lyssnar till P4 och jakten på att komma fram till Kalix .., ställer fönster på vid gavel .., ger sigge grädde på ett fat .., gosar med pElle .., dricker starkt Zoegaskaffe och kalasar på nöt, - och fruktbrödet från bageriet.

Någon annan lämnar det gula huset vid kvart över sex .., och återvänder tre timmar och tjugotre minuter senare.

Då har denne någon cyklat drygt nio mil.

Om knappt två veckor stundar Vätternrundan.

Nämligen.

8 kommentarer:

Bert sa...

Oj oj oj, säger jag.

Det räcker.

;)

AP sa...

Jag har cyklat 2 mil idag och tänker att FAN vilken tur vi får huset nästa helg. Jag hade annars behövt bryta loppet och bli offentligt hånad. Tack snälla husleverantör som räddade mig. Och hatten av för PV!!!

mossfolk sa...

Haha, ojoj. NIO mil sådär på morgonkvisten. Vi har lite löst pratat om att kanske cykla Hemfjärden runt som en heldagsutflykt -det är fyra mil :)

Anonym sa...

AP: Vad är det jag anar mellan raderna???
Är du alltså inte med om elva dagar?
Vilken starttid skulle du haft? Och har du redan sålt din startplats?
23.12 ska jag iväg, enligt plan men min kusin och hans kompisar försöker fixa lite senare startplatser.
Kram//PV

Mian sa...

3 och 23 och?
Sekunder också tack! :-)

Anonym sa...

Mian: Jag avrundade lite, rätt tid var 3.22.58.
Men jag är helt nöjd, kände mig faktiskt inte något trött alls. Pulsen låg på behagliga 116 så det ska nog gå att ta sig runt Vättern.
PV

Cecilia N sa...

Tycker morgonvanorna känns bekanta om än inte alltid så frekventa.

Anonym sa...

Fantastisk morgon - för er båda två,- men på olika sätt. ellem