onsdag 8 juni 2011

När matte luras ....



Så här är det.

pElle må vara världens underbaraste katt, men .., särskilt smart är han inte tämligen lättlurad är han.

Inte på några villkor vill han äta kattmat som stått framme ett par timmar.

Nej, då sätter han sig precis som på bilden och bara glor på fatet.

Inte ett jam kommer över hans läppar ., han bara sitter där, ja, han kan sitta en halvtimme och stirra på fatet och till slut fattar man ju.



Och då gör matte som så .., att hon tar kattmaten som ligger på fatet och häller tillbaka det i burken eller påsen och så säger hon ..."nu lilla pElle ska du få ny mat ..." och så åker samma mat tillbaka till fatet.

Och dååååå minsann ..., tycker pElle att det är som bäst.

Då äter han.

(Bäst att förtydliga. Nej, jag blandar inte ut maten med ny mat.
Det är samma mat, men ur en tom burk ,-)

10 kommentarer:

Monet sa...

Haha, det där känner jag igen från våra katter också. Och Dessi äter inte heller mat som stått framme längre stunder, varken blötfoder eller torrvarianten.

Man undrar vad det är? Försvinner något av smaken upp i luften? Eftersom du blandar upp det med nytt från burken kanske det återfår några smakämnen vi inte har en susning om?

Elisabet. sa...

Monet: men jag blandar inte ut det, jag tar samma mat men ur en tom burk ,-)

Cecilia N sa...

Jamen det begriper väl varenda katt att matte inte är så dum så hon sätter fram samma mat igen! Den har jag ju vägrat äta.
Klart det är ny!

*mutter*

Elisabet. sa...

Cecilia N: haha .. nädu, det är samma mat ,-))

Ruta Ett sa...

Katter är bestämda varelser. Ska man ha mat ska den klart vara ny! Lättlurade - pfuui!
Hälsa stiliga pElle från
Queen Shiva

Linda sa...

HAHAHA!!

Micke sa...

Haha, ganska lättlurad typ :)

Bert sa...

Haha - Hur mycket får jag för att INTE mejla honom och berätta?

Christina sa...

Ha ha ha, dagens tredje gapflabb!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, jag har lika roligt varje gång, kan jag lova dig ,-))

LindaLotta: ,-)

Micke: otrooooligt!

Bert: skicka ditt kontonummer!

Christina: det bjuder han nog på!