onsdag 8 juni 2011

Trädgårdsdags ....



Uppe i slänten, där vi - hopefully - ska ha en Friggebod
vad det lider, har pv rensat bort såväl kirskål som nässlor och där har det planterats potatis, morötter, dill och så någon slags "vildblommor", vilka jag beställde från danska företaget Vivara.

Åååå, det skulle bli så fint! tänkte jag.

Fröpåsen var inte större än Liptons variant och det visade sig att det här var grobara frön!

Oj, vad det växer!

Men .., när jag börjar titta lite närmare, ser jag ju att det som det finns mest av bland allt det "vilda", det är ju nästan exakt samma växt som jag ihärdigt försöker få bort från rabatten!!

Något slags ogräs med små, gula blommor!

Hrmmmmmmm.



Nu hoppas vi bara att det som var morotsfrön, verkligen förvandlas till just morötter.

Tre små rader är det.

Och här, i slänten, växer det bra.

Här är soligt mest hela dagen.

4 kommentarer:

baratradgard sa...

det där ogräset med minismå gula blommor har jag också massor av på gården. Drar och drar och drar.... fick du det i en fröpåse?? Hrm!

Elisabet. sa...

baratradgard: ja, nog liknar det ogräset jag har ...., kanske är det nån "vildblomma" ,-))

annannan sa...

Själv sådde jag japanska lyktor i en kruka med blandad jord. De kom upp så fint och blev stora och frodiga plantor. Tänkte jag, har aldrig odlat sådana förut och känner inte igen dem. Men jag kände igen ogräset som de stora plantorna visade sig vara när jag planterat ut dem. Ryckte upp dem särskilt brutalt för att kompensera för att jag närt huggormar vid min barm.

Fast allt det där är det ju bara vi själva som bestämmer!

Elisabet. sa...

annannan: hahaha ...! Ja, jag lär ju ha betalat bra för ogräset ,-)