måndag 29 november 2010

Morgonen .., sista dagen i London.


Och jag har haft saa ont i benet och i ena foten i natt, saa det har blivit uruselt med att sova.

(Ser ni hur jag foersoeker undvika bokstaever med prickar oever ...., fast inte den haer meningen ...!)

Vi vaknar i alla fall till aennu en ljuvlig morgon .., blaa himmel .., isigt i luften .., men ingen snoe och inget regn!

Vilken t u r vi har haft!

Joanna (pv:s brorsdotter som bor haer i London), meddelar att idag aer det strejk paa tunnelbanan, det var bra att veta, daa blir det buss i staellet.

Vid tretiden blir det avresa till Heathrow.., men innan dess taenker jag mata ekorrarna i Kensington Park - inte laangt haerifran - och strosa omkring lite i South Kensington .., kanske ta mig en saan daer smarrig pirog (enpanada, kallades den i Argentina, smakar likadant ocksaa) och saa blir det ju frukost foerstaas.

Ikvaell vid nio ska vi vara i Sthlm, tror jag.

Och paa onsdagmorgon tar jag taaget hem till landet Halland .., till pv, sigge nilsson och pElle.

Oj, saa haer springer maenniskor .., taxibilar staar oc h vaentar utanfoer entren .., julmusik spelas .., ord paa olika spraak singlar hit och dit i luften!

Ha nu en skoen maandag allesammans!

Till Londongirl som tvingats instaella sin resa hit ...., gaar en extravarm tanke!

3 kommentarer:

baratradgard sa...

En evig tur att du tänker landa i Sthlm för på Kastrup tycks verksamheten ligga begravd i snö om inte helt så till stora delar.

Evas blogg sa...

En fin sista Londondag och en fin hemresa önskar jag dig!

Elisabet. sa...

baratradgard: ja, det var daa tur .-)

eva: t a c k! den aer snart slut, tiden haer .., vi aker till heatrow om en timme.