tisdag 30 november 2010

Och om ni bara v i s s t e ....


.... hur många härliga bilder och småfilmer som ligger och vilar sig i mina två minneskort!

Det är så där så att jag får försöka behärska mig för att hålla igen.

Där finns en liten film som visar när småkillarna spelar fotboll i Kensington Park och tränaren Oliver håller låda .., en annan film visar den grekiska sömmerskan vid sin symaskin .., en tredje film visar en ekorre som nosar på kameralinsen .., där är fönsterputsaren på sin stege .., där är mannen som levererar Carlsberg ölkartonger på ett högst finurligt sätt .., där är hundarna som leker med varandra i Hyde Park .., tunnelbaneåkandet .., ja, vilken härlig minnesbank detta blir för mig!

Jag ska lägga in en film per dag, har jag tänkt, så ska ni få vara med.

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Men alltså ...
Jag tror att vilket turistinstitut som helst skulle kunna fås att anlita dig som turist.

"Jo, så skickar vi Elisabet till X-stad eller Y-by och så får hon gå omkring och uppleva och filma där. Sen lägger vi ut på vår hemsida och turisterna kommer att ströööömma hit ..."

Jag tror inte det behövs actionfilmer för sånt. ;-) till pv.

Nä, kanske inte vilket turistinstitut som helst, inte såna som vänder sig till häftiga 20-åringar, men till de där äldre dinkisarna.