lördag 4 december 2010

I dag ...





.. efter kören Västanvinds framträdande i Immanuelskyrkan i Halmstad och efter gemensamt fika tillsammans med pv:s moster Sonja och kusinen Maria, tog vi sikte på Ikea i Helsingborg.

Det var inte direkt pv som hyste en längtan att besöka möbelvaruhuset ., nej, det var jag.

Jag trånade nämligen efter en matta till vardagsrummet.

Och väl framme och när pv upptäckte en nästan fullsmockad parkering .., blev hans tveksamhet än större.

På konserten hade kören sjungit "Dagen är nära ..." och det är den vi sitter och nynnar på lite, så där när vi börjar leta parkeringsplatser.

Så här lät det.



Nå, blev det någon matta?

Jodå.

En grön en.

Men till fel rum.

Nåja, det blev fint ändå.

Och pv sa, när vi återvände till bilen, att Ikea eller Väla Centrum en lördag i december, det är nog som Oxford Street .., ni vet, sjunde graden i helvetet.

Ps. Inspirerad av den här madamen, så inhandlades två stora vinglas och nu är dom invigda och det är väl knappt man hittar tangenterna .-) Ds.

7 kommentarer:

Mian sa...

Helt underbart j...a rolig film!

-B- sa...

Takk for kveldens underholdning,her lo vi godt :-))))

Ulrika sa...

Hihi vad kul att ni kan ha så roligt tillsammans vid en sån deprimerande syn - en proppfull parkeringsplats på veckans värsta shoppingdag! ;)

Bloggblad sa...

Skitsnygg sång, men pv sjunger väl inte sopran i kören?

Elisabet. sa...

mian, bente och ulrika: jag säger som förut, man har inte roligare än man gör sig ...

bloggblad: ,-)
Nej, han är tenor, fast det tror jag inte .., jag säger ofta att han borde vara bas.
Jaså, du hörde nån sopran fela .. jag sa till honom att .."men bloggblad är nog mer musikalisk än du ..." ,-)

Monica sa...

Maken som är mycket musikalisk säger baryton respektive sopran om damrösten "om det nu ska bli nånting;-)" vad han nu menar med det sista:-). PV ska kanske byta klass i kören?

Elisabet. sa...

Monica: pv hälsar till maken att "jag har ett brett register, när jag sjöng i kammarkören och det var Otto Olssons Advent, då var jag låg bas ,-)"

Själv har jag nog inget register alls ,-)