lördag 9 februari 2013

En längtansmorot som dinglar framför näsan ...


Tre gånger har Emma rest med sin mormor utomlands.

Kreta, Kefalonia och London.

En gång har Emil gjort samma sak; det var till Samos och då var snälle Kent från Småland med, men bodde på ett annat (superhett, han höll på att försmäkta) hotell.

Har man - under årens lopp - lagt alla sina besparingar på resor, så blir det sällan nånting över till annat.

Och nu är vi där igen.

För några minuter sedan klickade vi på "betala anmälningsavgift" för sommarens resa.

Emil, pv och jag själv .., till Gerani på Kreta.

En vecka i slutet av juni .., vi bor då i ett litet lägenhetshotell.

Och tänk, i den här poolen ska vi bada, om allt går som det är tänkt.

L y c k a!

12 kommentarer:

bettankax sa...

Härliga tider stundar!!:))

Leina sa...

Åhhhh!!! Så härligt, ni kommer att få det riktigt, riktigt mysigt... =D

Ingela sa...

Vi ska också ut och resa,i juni. Tänk att det finns människor som vill oss så väl och ger oss den möjligheten!

Eva i Tyresö sa...

Då får ni allt hyra en bil eller åka buss ? en dag till sydkusten Paleohora där vi brukar vara. Världens raraste by med sandstrand eller stenstrand bra restauranger och vackra vyer. Det tar mindre än två timmar dit med bilen och vägen är fin men kringlig genom byar och vackra vyer.

Eva i Tyresö sa...

Krya på dig PV och måtte E slippa eländet.
Kramar från 2 barnvakter.

mossfolk sa...

Härligt! Vi hade sagt att vi skulle semestra en vecka i Sverige i år. Mest för att det är lättast med Cosmos. Men nu börjar maken låta väääldigt sugen på en tripp utomlands. Senast idag pratade han om Madeira... så vi får väl se :)

Elisabet. sa...

till er alla: egentligen spelar det ingen större roll vart vi kommer, bara det är lugnt och vilsamt (jag antar att Emil, 14 år, inte håller med i det avseendet ,-) och inget jättehotell.
Jag räknar med att vi kan hyra bil eller moped och köra runt .., kanske nån båttur också?
Det viktiga är ju att bara ha det skönt.

Ingela: så UNDERBART för er/dig!!

Eva i Tyresö: det här blir tredje gången jag besöker Kreta .., det har varit Rhetymnon, Chania (utanför) och nu det här stället, 1.5 mil utanför Chania också.

Paleohora har jag varit till ..., med Emma, tror jag, på moppen.

Mia ... som jag är ... sa...

Åh det såg mysigt ut! Där får ni det toppen :)

Evas blogg sa...

Härligt! Så det blev inte Samos då? Men ni kommer att få det toppen, Kreta är en vacker ö.

Elisabet. sa...

Mia: det blir ett enkelt boende - som alltid när jag beställer -. Jag går mer efter prislistan ,-)
(MEN vill bo småttigt .., inget lyxhotell, även om jag hade råd.)

Eva: nej, Fritidsresor skulle inte ha med hotell Lefteris, bara från Norge och Danmark ,-(
Så det gick inte.
Nåja, Kreta är också bra ..., och det är ju sol och bad jag är ute efter och så kan vi ju hyra moppe och köra runt lite.

Anonym sa...

Så härligt att ha en resa att se fram emot! Och poolen ser blå och alldeles underbar ut!
Jag och stora sonen (17,5) har i dagarna pratat om att åka till London i vår, bara han och jag. Det blir kanske min sista chans att få med honom på en mor/son-resa så jag hoppas det blir av!

Elisabet. sa...

Fru Hansson: för några år sedan åkte jag tillsammans med äldsta dottern och hennes väninna och väninnans mamma. Vi delade på oss dagtid, men sammanstrålade på kvällarna för middag. Såååå trevligt var det!