fredag 8 februari 2013

Så här blev det ...


Frimärken från Västmanland, tejp från Portugal.

Såja, nu är vinsterna i Uppmuntringslotteriet färdiga att ge sig av från det gula huset på kullen.
Förstapriset - "Nostalgiboken om godis & glass" -, går till Göteborg, till den storartade madamen Ann.
Ann vittnade om glädjen över bilder som hon fått av Cicki som syr upp läckra linneväskor till STORARTAT.
Här kan man se dem!



Evighetstejpen från annannan i Portugal, hon som i ett inlägg skriver så här vackert:

"Sedan utmattningen, men den är välkommen. Med den i handen gör jag avslappningen i slutet av yogapasset som jag nästan aldrig har ro till på egen hand. Sedan sitter jag vid köksbordet med en mugg te som jag dricker för smakens och själens skull snarare än teinkickens. Jag ser ut över de andra bakgårdarna, ser det bli sol först och regn sedan. Jag tänker. Jag ser hur vacker buketten som städhjälpen haft med sig från sin trädgård är, hur fin nysilvervasen är tillsammans med mina dopljusstakar i tenn på bordduken från mitt föräldrahem."



Andrapriset går till Eva på Frösön.

När jag förra veckan beställde hem postens vårliga förbetalda påsar, anar jag att chefen muttrade. 
Dom där påsarna är inga direkta storsäljare, men åååå, så vackra!! 

Just ovanför Eva Grelsson, ser ni blomma nr 8 - Kung Karls Spira -. 
Det är - om ni inte redan visste det - Västerbottens landskapsblomma och den växte nere vid sjön vid mitt barndomshem i Malå. 
Oftast hittade man den bland sälgbuskarna .., där stod den, liten oanselig och inte tyckte jag att den var särskilt vacker heller. 
Nu .., långt senare, tycker jag om den.

Eva, hon berättade om sin mans brorsdotter Emma som hade haft keramikutställning.
Här är den.

Grattis till båda vinnarna och tack alla ni andra som delade med er av glädjen!

Nu är det dags att återigen fundera över vad som gladde er den HÄR veckan!
Jo, jag vet .., det blir lite hipp som happ sedan vi ändrade till DBIFV .., men det gäller alltså vad som gjorde er alldeles extravarma i hjärtat den här veckan.

Varmt välkomna med era bidrag och ni kan väl adressen vid det här laget?

bisse151@gmail.com


3 kommentarer:

Rexxie sa...

Länken till keramikutställningen funkar inte så väldans bra...

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: men nu funkar det ,-)
Hoppas jag.

annannan sa...

De är ju jättefina, de där påsarna!

Och tänk hur jag, barnbarn till en chaufför och en lantarbetare, låter som en riktig övre medelklasskärring!